Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου 2012

Συνέντευξη Μασεράνο: «Η Μπάρσα είναι στ’ αλήθεια κάτι το πολύ μεγάλο»


Μπορεί οι υποχρεώσεις με την Εθνική Αργεντινής να είναι πολλές για τα προκριματικά του Μουντιάλ, αλλά παρ’ όλα αυτά ο Χαβιέρ Μασεράνο δεν σταματάει να παρακολουθεί το οτιδήποτε αφορά την Μπάρσα.


-Έγινες ένας παίκτης που τον εκτιμάνε πολύ όλοι. Πώς νιώθεις γι’ αυτό?
Και ο σύλλογος και ο κόσμος μου έχουν φερθεί πάντοτε με τον καλύτερο τρόπο. Κάτι τέτοιο το πετυχαίνεις με την καθημερινή σου προσπάθεια και με το να μην επαναπαύεσαι. Η Μπαρσελόνα είναι ένας τεράστιος σύλλογος και οι απαιτήσεις είναι ανάλογες. Εγώ από την πλευρά μου πρέπει να συνεχίσω έτσι για να εξακολουθήσω να έχω αυτόν τον σεβασμό και την αναγνώριση.
-Σε αγαπάνε και για τα όσα κάνεις μέσα στο γήπεδο, αλλά και για την συμπεριφορά σου εκτός…
Έτσι είναι η ζωή και υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα από τον αθλητισμό. Μια ομάδα σίγουρα κοιτάει πρώτα τις επιδόσεις σου, αλλά είναι πάντοτε εξίσου σημαντικό να έχεις και μια σωστή συμπεριφορά και ζωή. Και αυτό αναγνωρίζεται πιστεύω. Έτσι τουλάχιστον προσπαθώ να ζω εγώ.
-Στον κόσμο του ποδοσφαίρου δεν είναι και πολύ συνηθισμένο ν’ ακούμε κάτι τέτοιο…
Ίσως, αλλά το ποδόσφαιρο είναι κομμάτι της ζωής μας. Αυτό που θέλω είναι όταν κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσω το ποδόσφαιρο, να με θυμούνται σαν κάποιον που δεν δημιούργησε το παραμικρό πρόβλημα στην Μπαρσελόνα και πάντα προσπαθούσε να τα δίνει όλα. Με λίγα λόγια θέλω να με θυμούνται σαν έναν καλό άνθρωπο, τίποτα παραπάνω.
-Δεν είναι συνηθισμένο επίσης να βλέπουμε κάποιον να αναλαμβάνει τις ευθύνες των πράξεών του, όπως εσύ για εκείνο το γκολ στο ισπανικό Σούπερ Καπ.
Προσπαθώ να είμαι τίμιος. Δεν πρέπει κάποιος να ντρέπεται όταν κάνει λάθη. Όλα είναι μέσα στο πρόγραμμα. Όταν κάτι δεν πάει καλά και ειδικά σ’ ένα ματς που μπορεί να κριθεί ένας τίτλος, σίγουρα νιώθω άσχημα και λυπάμαι γιατί μεγάλο μέρος αυτού που κάνουμε αποσκοπεί στο να χαίρεται ο κόσμος. Δεν θα έπρεπε να εκπλησσόμαστε όταν ακούμε κάποιον να βγαίνει στα ίσια και να λέει «ναι, έκανα λάθος». Είναι απλά θέμα ειλικρίνειας.
-Μιλώντας για ντέρμπι και ειλικρίνεια, πώς άκουσες τις δηλώσεις του Πέπε περί θεατρινισμού?
Όλοι έχουμε το δικαίωμα της γνώμης και να λέμε αυτό που θέλουμε, μέχρι ενός σημείου. Όταν όμως προσβάλλεις κάποιον, τότε το πράγμα αλλάζει. Για να πεις κάτι τέτοιο πρέπει να έχεις αποδείξεις, επιχειρήματα και κυρίως να θυμάσαι ότι αναμάρτητος πρώτος τω λίθω βαλέτω. Το να λες ότι ο Ινιέστα είναι θεατρίνος, είναι νομίζω κάτι που δεν έχει ούτε βάση ούτε λογική. Αν υπάρχει ένας ποδοσφαιριστής άξιος θαυμασμού για την ειλικρίνεια και το καθαρό του παιχνίδι, αυτός είναι σίγουρα ο Αντρεσίτο.
-Όταν ήρθες, χρειάστηκε να μάθεις από τους Πουγιόλ και Πικέ να παίζεις σαν στόπερ. Τώρα με τους Σονγκ και Αντριάνο, φαίνεται να είσαι εσύ που τους διδάσκεις ας πούμε.
Ξέρω ότι δεν είμαι εκ φύσεως στόπερ και ότι έπρεπε να μάθω να παίζω σε μια θέση στην οποία δεν ήμουν συνηθισμένος. Τώρα που λείπουν οι Πουγιόλ και Πικέ, η ευθύνη μου είναι σίγουρα μεγαλύτερη αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να πω ότι διδάσκω ή μαθαίνω σε κάποιον κάτι.
-Είναι το ίδιο να μάθει κανείς να παίζει σαν στόπερ από το να πρέπει να μάθει να παίζει σαν στόπερ στην Μπάρσα?
Είναι διαφορετικό, αλλά ευτυχώς για μένα τα έμαθα και τα δύο ταυτόχρονα. Και απολαμβάνω το να μπορώ να είμαι χρήσιμος στην ομάδα μου και τον προπονητή μου.
-Τι σου αρέσει περισσότερο από τον σύλλογο?
Το ότι είναι στ’ αλήθεια κάτι πολύ μεγάλο. Είχα την τύχη να παίξω σε πολύ μεγάλες ομάδες, αλλά αυτή η Μπάρσα είναι κάτι εντελώς άλλο. Αυτό που περισσότερο μου αρέσει όμως είναι ότι μακριά από την προβολή και την δημοσιότητα, τα πράγματα είναι πολύ απλά, οικεία και οικογενειακά. Αν υπάρξει για παράδειγμα κάποιο ζήτημα που πρέπει να λυθεί, είναι κάτι πολύ εύκολο να το κάνεις.
-Υπάρχει για σένα κάτι το μεγαλύτερο από το να παίζεις στην Μπαρσελόνα?
Το να βρεθώ στην Μπάρσα ήταν η μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας μου, χωρίς αμφιβολία. Το παιδικό μου όνειρο ήταν να παίξω στην Ρίβερ και το έκανα. Μετά πήγα σε έναν θρυλικό σύλλογο όπως είναι η Λίβερπουλ και το να έρθω στην Μπάρσα το είδα σαν επιβράβευση για την δουλειά μου.
-Πες μου την καλύτερη και την χειρότερη στιγμή που έζησες στην Μπάρσα.
Η καλύτερη στιγμή ήταν ο τελικός στο Γουέμπλεϊ και μπορείτε να φανταστείτε το γιατί. Και η χειρότερη το παιχνίδι με την Τσέλσι για τον τρόπο που αποκλειστήκαμε, γιατί ήταν άδικο και δεν το αξίζαμε.
-Από τις μικρές ομάδες ποιον ξεχωρίζεις?
Μου αρέσει τόσο πολύ που η Μπάρσα δίνει τόση μεγάλη σημασία στις ακαδημίες της. Εμένα προσωπικά μου αρέσει πάρα πολύ ο Σερζί Ρομπέρτο. Πιστεύω ότι θα γίνει μεγάλος παίκτης.
-Τι κρατάς από τον Γκουαρντιόλα?
Πάρα πολλά. Κυρίως το ότι και σε αθλητικό αλλά και σε ανθρώπινο επίπεδο είχε έναν εκπληκτικό τρόπο να χειρίζεται τις καταστάσεις. Άφησε τόσα πολλά σε όλους μας… Πάντα λέω και θα το λέω ότι είναι ευλογία για έναν ποδοσφαιριστή να έχει προπονητή τον Γκουαρντιόλα.
-Και ο Τίτο? Του μοιάζει?
Σε πολλά. Ό, τι κάναμε με τον Πεπ, το κάνουμε και με τον Τίτο. Ο καθένας βέβαια έχει τον δικό του χαρακτήρα και την δική του νοοτροπία για τα πράγματα. Δεν γίνεται να πούμε ότι είναι ίδιοι, γιατί κανείς δεν είναι ίδιος με κανέναν. Αλλά σχετικά με τις ιδέες, το παιχνίδι και τον τρόπο που μας αντιμετωπίζει, δεν έχει αλλάξει τίποτα.
-Από τον Μέσι μαθαίνει κανείς ή απλά τον θαυμάζει?
Μαθαίνεις πρώτα απ’ όλα πως όπου κι αν έχεις φτάσει, μπορεί να βελτιώνεσαι συνέχεια. Να δουλεύεις και να προσπαθείς. Αυτό σε μαθαίνει ο Λίο. Αν ο καλύτερος παίκτης του κόσμου, έχει αυτήν την αντιμετώπιση, το ίδιο πρέπει να κάνουμε και οι υπόλοιποι.


ElMundoDeportivo.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: