Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Μιά ιστορική ευκαιρία γιά το κοινωνικό ίδρυμα


Ο Ραμόν Ποντ έχει αφιερώσει την ζωή του στην οικογενειακή επιχείρησή του, της οποίας τώρα είναι πρόεδρος, την «Grup Borges». Με το ίδιο πάθος ασχολείται και με το Κοινωνικό Ίδρυμα της Μπαρτσελόνα, που στην παρούσα φάση βιώνει έναν επαναπροσδιορισμό των ιδεών και των αξιών του. Σύμφωνα με τον Ποντ, οι ονειρεμένες στιγμές που ζει η ποδοσφαιρική ομάδα προσφέρουν την ιδανική ευκαιρία να βγει μπροστά το Ίδρυμα.
Διαβάστε μιά ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα SPORT και μετάφρασε γιά τους "βαρκελωνισμούς" η Ολγα Εσπεράνζα Ραμζ


-          Γιατί μιλάτε για ιστορική ευκαιρία;

Επειδή η επιτυχία της Μπαρτσελόνα είναι καρπός της δουλειάς αθλητών και προπονητών που βγήκαν στη μεγαλύτερή τους πλειοψηφία από τα σπλάχνα της ομάδας. Εκτός όμως αυτού, πρόκειται και για άτομα με αξιοθαύμαστο ήθος που αντανακλούν αξίες οι οποίες είναι τα θεμέλια του συλλόγου μας: ενότητα, σεμνότητα, αλληλεγγύη, τιμιότητα, ευγενή φιλοδοξία και εργατικότητα.

-         Σκοπός της νέας διοίκησης είναι η «επανίδρυση» του Ιδρύματος;

Το Ίδρυμα είναι ένας από τους τρόπους που διαθέτει η Μπαρτσελόνα στην προσπάθειά της να κάνει τις αξίες της γνωστές στον κόσμο. Έχει περάσει από διάφορα στάδια και σε αυτό το τελευταίο αφιερώθηκαν πολλές προσπάθειες στους XICS (?). Το σχέδιο αυτό το αντιμετωπίζουμε με μεγάλο σεβασμό και αναζητούμε και την συνεργασία άλλων φορέων, αλλά θα δώσουμε προτεραιότητα σε εκείνους που συνάδουν περισσότερο με την δική μας φιλοσοφία. Σκοπός και φιλοδοξία μας είναι να διαμορφώσουμε παιδιά και νέους με τις υγιείς αξίες του αθλητισμού εκμεταλλευόμενοι παράλληλα και την τεράστια απήχηση που έχει ο σύλλογος σε επίπεδο δημοσιότητας.  

-         Αυτό πώς μεταφράζεται πρακτικά;

Μέσα σε ένα με ενάμιση μήνα θα είναι έτοιμη μια καμπάνια που συνδιοργανώνουμε με την Banc des Aliments. Σε διάστημα μιας εβδομάδας, τα μέλη του συλλόγου, οι σύνδεσμοι και όλοι οι οπαδοί της Μπαρτσελόνα θα μπορέσουν να ενημερωθούν για τις δράσεις μας. Αντί λοιπόν να έχουμε έσοδα 5.000 ευρώ, θα μπορέσουμε να ανταλλάξουμε ιδέες και με την δουλειά μας να έχουμε έσοδα 40.000 ευρώ.


-         Και η συνεργασία με την Unicef;

Συνεχίζεται κανονικά και η Μπαρτσελόνα θα εξακολουθήσει να συνεισφέρει με το ποσό του 1.5 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως προς της Unicef. Το λογότυπο απλά θα μεταφερθεί στο πίσω μέρος της φανέλας, αλλά ποτέ δεν θα φύγει. Δεν θέλουμε απλά και μόνο να εισρέουν χρήματα στα ταμεία του συλλόγου, αλλά να στηρίζουμε ιδέες και φορείς με τους οποίους υπάρχει ταύτιση ιδεών.

-         Πώς «κολλάει» λοιπόν σε όλα αυτά το Qatar Foundation;

Είναι μια πολύ καλή επιλογή, γιατί πρόκειται για έναν φορέα που ασχολείται με προγράμματα που έχουν να κάνουν με τα παιδιά. Και μολονότι μπορεί σε κάποιους να φαίνεται πως «ό, τι λάμπει είναι χρυσός», δίνει εξαιρετική σημασία στην αλληλοβοήθεια και την αλληλεγγύη.

-         Το Ίδρυμα του Γιόχαν Κρόιφ;

Έχουμε κοινές συνισταμένες. Το θέμα όμως είναι σε τι επίπεδο μπορούμε να συνεργαστούμε. Το να βγάζουμε χρήματα χωρίς να υπάρχει άμεση συνεργασία, δεν είναι κάτι που ταιριάζει με την φιλοσοφία του συλλόγου.

-         Πώς θα επηρεαστεί το Ίδρυμα από όλη αυτήν την αναδιαμόρφωση;

Συνεχίζουμε να δουλεύουμε και το οργανόγραμμά μας θα παραμείνει κατά βάση το ίδιο. Θα υπάρξουν βέβαια αλλαγές στον ρόλο που θα έχουν οι χορηγοί.

-         Τι εννοείτε;

Άξονας της πολιτικής του προέδρου Ροσέλ, κάτι που κι εγώ συμμερίζομαι, είναι να έχουμε στο πλευρό μας χορηγούς με κοινωνικές ευαισθησίες και αυξημένο το αίσθημα της κοινωνικής ευθύνης απέναντι στον συνάνθρωπο. Δεν θέλουμε όμως ο ρόλος τους να περιορίζεται σε κάτι τυπικό, αλλά να μετέχουν ενεργά στις νέες ιδέες, να παίρνουν πρωτοβουλίες και να βοηθούν με όποιον τρόπο τον σύλλογο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: