Τον κρισιμότατο αποψινό αγώνα της Μπάρσα κόντρα στην Άρσεναλ σχολιάζει ο Γιόχαν Κρόιφ στο καθιερωμένο εβδομαδιαίο άρθρο του στο El Periodico: «Το Τσάμπιονς Λιγκ επανήλθε και η Μπαρσελόνα έχει κάνει τα λάθη που της αναλογούν. Το χειρότερο που μπορεί να γίνει είναι να μην προχωρήσει παρακάτω. Και όσο για το ότι η Άρσεναλ έρχεται λαβωμένη, είναι κάτι που δεν το πιστεύω. Ένα εγχώριο πρωτάθλημα έχει πάντα τις μικρές και τις μεγάλες ομάδες. Έτσι ήταν κι έτσι θα είναι. Σκοπός λοιπόν των μεν και των δε, είναι ή η κατάκτηση του τίτλου ή η παραμονή στην κατηγορία. Από κει και πέρα δεν υπάρχουν ομοιότητες. Αλήθεια, εξεπλάγη κανείς που η Μάλαγα εμφανίστηκε στο Μπερναμπέου με αρκετές απουσίες; Ή που η Σαραγόσα επισκέφτηκε το Καμπ Νου με αρκετούς από τους καλούς της παίκτες να λείπουν;
Η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο παιχνιδιών ήταν ο δείκτης του σκορ. Η συμπεριφορά των δύο αυτών μικρομεσαίων ομάδων απέναντι στους αντιπάλους τους, ήταν σχεδόν η ίδια: κλειστή άμυνα κι όσο αντέξουμε και προσευχή μήπως και μπορέσουν να πετύχουν το θαύμα. Και όσο για αυτά που είπε μετά το ματς ο Πελεγρίνι ότι δηλαδή οι παίκτες του επιτρεπόταν να αποτύχουν απέναντι στη Μαδρίτη, είναι η μισή αλήθεια. Γιατί πώς θα τα καταφέρουν οι μικρές ομάδες ν’ ανταπεξέλθουν σε συνεχόμενα ματς, από την στιγμή που οι μεγάλες δυσκολεύονται;
Και με αυτό δεν θέλω να πω ότι κάποιος πετάει λευκή πετσέτα. Κανείς δεν είναι τόσο ανόητος να μην προσπαθήσει τουλάχιστον να νικήσει. Για μπείτε λίγο στην θέση ενός προπονητή που θέλει να νικήσει τη Μπάρσα ή την Ρεάλ. Τι θα κάνατε; Μα φυσικά θα παίζατε αμυντικά. Κι από την στιγμή που θα ξέρατε ότι λίγες θα ήταν οι περιπτώσεις που ο αντίπαλος θα έχανε τη μπάλα, θα προσπαθούσατε να κάνετε ό, τι περνάει από το χέρι σας. Από κει και πέρα, αν χάσεις με ένα ή εφτά γκολ διαφορά λίγη σημασία έχει. Αυτό εξαρτάται από τη μέρα στην οποία βρίσκεται ο τερματοφύλακάς σου και από την αντίστοιχη που βρίσκονται οι επιθετικοί του αντιπάλου.
Κι επειδή είναι μέρες Τσάμπιονς Λιγκ, η Μπαρσελόνα δεν έχει την πολυτέλεια να κάνει τα λάθη που έκανε στο Λονδίνο. Επειδή ξεκίνησε στραβά, τώρα μόνο καλύτερα μπορούν να πάνε τα πράγματα. Όσο για τους τραυματισμούς των παικτών της Άρσεναλ, νομίζω πως δεν θα λείψουν πολλοί εκτός ίσως του Φαν Πέρσι. Και το λέω αυτό γιατί είναι τέτοια η σημασία του παιχνιδιού που κανείς δεν θα ήθελε να το χάσει. Και το ότι ένας πρωτοκλασάτος παίκτης ξεκινάει στον πάγκο, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι τραυματίας. Μπορεί να είναι ο άσος στο μανίκι του προπονητή του για ν’ αλλάξει την ροή του αγώνα, αν αυτό χρειαστεί.
Μολονότι η Άρσεναλ έχει το προβάδισμα από το πρώτο παιχνίδι, θα πρέπει να συνυπολογίσει πολύ σοβαρά δύο παράγοντες: το στυλ παιχνιδιού της Μπαρσελόνα, που μένει το ίδιο παρά τις απουσίες, αλλά και τα φαντάσματα του δικού της παρελθόντος μετά από αρκετές αποτυχίες. Αν υποθέσουμε ότι το ποδόσφαιρο είναι παιχνίδι μυαλού, τότε οι Λονδρέζοι υστερούν. Αν και έχουν παίξει αρκετά ματς μέχρι σήμερα, σε λίγα έπεισαν. Και αυτό εννοώ λέγοντας ότι υστερούν σε κάποια πράγματα, έχοντας ως γνώμονα τα τελευταία παιχνίδια, τον τελικό του Κέρλινγκ Καπ και το ματς του Σαββάτου όπου θα μπορούσαν να πλησιάσουν σε απόσταση αναπνοής την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Και σήμερα θα είναι ένα τέτοιο παιχνίδι: ένας τελικός χωρίς τρόπαιο.
Η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο παιχνιδιών ήταν ο δείκτης του σκορ. Η συμπεριφορά των δύο αυτών μικρομεσαίων ομάδων απέναντι στους αντιπάλους τους, ήταν σχεδόν η ίδια: κλειστή άμυνα κι όσο αντέξουμε και προσευχή μήπως και μπορέσουν να πετύχουν το θαύμα. Και όσο για αυτά που είπε μετά το ματς ο Πελεγρίνι ότι δηλαδή οι παίκτες του επιτρεπόταν να αποτύχουν απέναντι στη Μαδρίτη, είναι η μισή αλήθεια. Γιατί πώς θα τα καταφέρουν οι μικρές ομάδες ν’ ανταπεξέλθουν σε συνεχόμενα ματς, από την στιγμή που οι μεγάλες δυσκολεύονται;
Και με αυτό δεν θέλω να πω ότι κάποιος πετάει λευκή πετσέτα. Κανείς δεν είναι τόσο ανόητος να μην προσπαθήσει τουλάχιστον να νικήσει. Για μπείτε λίγο στην θέση ενός προπονητή που θέλει να νικήσει τη Μπάρσα ή την Ρεάλ. Τι θα κάνατε; Μα φυσικά θα παίζατε αμυντικά. Κι από την στιγμή που θα ξέρατε ότι λίγες θα ήταν οι περιπτώσεις που ο αντίπαλος θα έχανε τη μπάλα, θα προσπαθούσατε να κάνετε ό, τι περνάει από το χέρι σας. Από κει και πέρα, αν χάσεις με ένα ή εφτά γκολ διαφορά λίγη σημασία έχει. Αυτό εξαρτάται από τη μέρα στην οποία βρίσκεται ο τερματοφύλακάς σου και από την αντίστοιχη που βρίσκονται οι επιθετικοί του αντιπάλου.
Κι επειδή είναι μέρες Τσάμπιονς Λιγκ, η Μπαρσελόνα δεν έχει την πολυτέλεια να κάνει τα λάθη που έκανε στο Λονδίνο. Επειδή ξεκίνησε στραβά, τώρα μόνο καλύτερα μπορούν να πάνε τα πράγματα. Όσο για τους τραυματισμούς των παικτών της Άρσεναλ, νομίζω πως δεν θα λείψουν πολλοί εκτός ίσως του Φαν Πέρσι. Και το λέω αυτό γιατί είναι τέτοια η σημασία του παιχνιδιού που κανείς δεν θα ήθελε να το χάσει. Και το ότι ένας πρωτοκλασάτος παίκτης ξεκινάει στον πάγκο, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι τραυματίας. Μπορεί να είναι ο άσος στο μανίκι του προπονητή του για ν’ αλλάξει την ροή του αγώνα, αν αυτό χρειαστεί.
Μολονότι η Άρσεναλ έχει το προβάδισμα από το πρώτο παιχνίδι, θα πρέπει να συνυπολογίσει πολύ σοβαρά δύο παράγοντες: το στυλ παιχνιδιού της Μπαρσελόνα, που μένει το ίδιο παρά τις απουσίες, αλλά και τα φαντάσματα του δικού της παρελθόντος μετά από αρκετές αποτυχίες. Αν υποθέσουμε ότι το ποδόσφαιρο είναι παιχνίδι μυαλού, τότε οι Λονδρέζοι υστερούν. Αν και έχουν παίξει αρκετά ματς μέχρι σήμερα, σε λίγα έπεισαν. Και αυτό εννοώ λέγοντας ότι υστερούν σε κάποια πράγματα, έχοντας ως γνώμονα τα τελευταία παιχνίδια, τον τελικό του Κέρλινγκ Καπ και το ματς του Σαββάτου όπου θα μπορούσαν να πλησιάσουν σε απόσταση αναπνοής την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Και σήμερα θα είναι ένα τέτοιο παιχνίδι: ένας τελικός χωρίς τρόπαιο.

4 σχόλια:
Ωραία τα λέει ο Γιόχαν!
Καλημέρες στην όμορφη Θεσσαλονίκη Όλγα!
ο Γιόχαν είναι θρύλος!!!!Τα λόγια του έχουν μεγάλη βαρύτητα!!!
Συμφωνώ απόλυτα...Και είναι από αυτούς που αγαπάνε πραγματικά την ομάδα. Καλημέρες στην πανέμορφη Βαρκελώνη!!
Καλημέρα στη Βαρκελώνη, καλημέρα από Βαρκελώνη, σταματήστε επιτέλους!!!
και τί δεν θα δινα να μουν εκεί απόψε ...
Δημοσίευση σχολίου