Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Φάκελος Boixos Nois Μέρος 2ο. Η Αρχή Της Βίας & Η Γέννηση Των Blanquiazules.

του Νίκου Περπερίδη

Η ταχεία εξέλιξη των Boixos συνοδεύτηκε και από μία εξίσου γρήγορη εμφάνιση φαινομένων βίαιης συμπεριφοράς και βανδαλισμών από μέλη του συνδέσμου, που στη συνέχεια εξελίχθηκαν και σε συγκρούσεις σώμα με σώμα με οπαδούς άλλων ομάδων. Η πρώτη σημαντική βίαιη αντιπαράθεση, συνέβη το 1983.


Η Μπάρσα αντιμετώπιζε στην Σαραγόσα την Ρεάλ Μαδρίτης, για τον τελικό του Copa Del Rey.  Η ταυτόχρονη παρουσία των Boixos Nois και των Ultras Sur στις κερκίδες, προκάλεσε σοβαρές συμπλοκές μεταξύ των φανατικών, την ώρα που η αστυνομία, φανερά απροετοίμαστη, έμεινε θεατής των επεισοδίων. Ο απλός κόσμος, πίσω στη Βαρκελώνη άρχισε να δείχνει τη δυσφορία του για την συμπεριφορά των Boixos, ωστόσο οι εκρήξεις βίας έμελλε πλέον να είναι αλυσιδωτές.

Η τραγωδία στο Χέιζελ, στις 29 Μαϊου 1985, όπου 39 άνθρωποι που βρισκόταν στις  κερκίδες των υποστηρικτών της ιταλικής Γιουβέντους, έχασαν την ζωή τους και πάνω από 600 τραυματίστηκαν, όταν οι οπαδοί της Λίβερπουλ, παραβίασαν ένα κιγκλίδωμα που τους χώριζε από τους Ιταλούς, με τραγικά στη συνέχεια αποτελέσματα, αποτέλεσε την αφορμή για τις αρχές και στην Βαρκελώνη για να ασχοληθούν πιο σοβαρά με τα φαινόμενα βίας στα γήπεδα, αλλά δυστυχώς έδωσε και το έναυσμα στους Boixos, για να προχωρήσουν σε άλλη μια κίνηση ντροπής. 



Στις 5 Μαρτίου 198 , η Μπάρσα υποδέχτηκε την Γιουβέντους, στα πλαίσια μιας αναμέτρησης των δύο ομάδων, για το πρωτάθλημα Ευρώπης. Η παρουσία της αστυνομίας ήταν ισχυρή. 800 αστυνομικοί περιφρουρούσαν τους 5000 Ιταλούς οπαδούς, ωστόσο το Camp Nou “πήρε φωτιά”, όταν στην κερκίδα των Boixos Nois υψώθηκε πανό που ευχαριστούσε τους οπαδούς της Λίβερπουλ για την τραγωδία της προηγούμενης χρονιάς, προκαλώντας την αντίδραση ακόμη και των υπόλοιπων φιλάθλων των Καταλανών που βρισκόταν στο γήπεδο!

Σε συνέντευξη που έδωσε μέλος των Boixos τον Απρίλιο του 2004 δήλωσε για το συγκεκριμένο περιστατικό : «- Θυμάμαι το Χέιζελ. Έβλεπα τον αγώνα από την τηλεόραση και πανηγύριζα για τους Άγγλους χούλιγκανς. Ένιωθα να μεγαλώνει μέσα μου η αίσθηση του χουλιγκανισμού και μου άρεσε πολύ! Πολιτικά βέβαια οι Άγγλοι μου είναι αδιάφοροι..»

Η αστυνομία σε συνεργασία με την διοίκηση, εντατικοποίησε τους ελέγχους στο Νότιο τμήμα του γηπέδου, εκεί που κατοικοέδρευαν οι Boixos, εγκαταστάθηκαν κάμερες ασφαλείας και το Νότιο διάζωμα χωρίστηκε με την βοήθεια κυγκλιδωμάτων, σε 8 τομείς. Δημιουργήθηκαν έτσι κάποιες μικρότερες ομάδες όπως οι Anarko Sud και κάποιες πολυάριθμες όπως οι CelLules Blaugrana.

Εντωμεταξύ οι Boixos είχαν ξεκινήσει να δημιουργούν προβλήματα και σε άλλα γήπεδα, όπως στη Sarria, την έδρα της Εσπανιόλ, παραδοσιακού αντιπάλου της Μπάρσα. Όταν οι μπλαουγκράνα αγωνιζόταν εκεί, οι Boixos προπηλάκιζαν νεαρούς υποστηρικτές της Εσπανιόλ, μέλη της Penya Juvenil, ενός συνδέσμου που είχε δημιουργηθεί με την παρότρυνση της διοίκησης των Pericos και αποτελούνταν από νεαρούς, κυρίως φιλήσυχους όμως, οπαδούς. Οι πιο σκληροπυρηνικοί οπαδοί της Εσπανιόλ, αποφάσισαν τότε να ιδρύσουν έναν σύνδεσμο στα πρότυπα των Boixos. Τον ονόμασαν Brigadas Blanquiazules, αδελφοποιήθηκαν με τους Ultras Sur της Μαδρίτης και παρακολουθούσαν μάλιστα μαζί πολλούς αγώνες των ομάδων τους. Ξεκίνησε έτσι στην Βαρκελώνη ένας φαύλος κύκλος κλιμακούμενης εχθρότητας.

Η συχνότητα των συμπλοκών στην ευρύτερη περιοχή της Βαρκελώνης αυξήθηκε δραματικά το 1986. Τραυματίζονται πολλοί, μαχαιρώνεται οπαδός των Boixos από έναν Ultra της Εσπανιόλ, ενώ τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, μετά από έναν αγώνα μεταξύ των δύο ομάδων στο Camp Nou, οι υπεύθυνοι ασφαλείας παραδέχονται ότι απέτυχαν να διαχωρίσουν τους οπαδούς, οι οποίοι χρησιμοποιώντας τις ζώνες των παντελονιών τους και τα κοντάρια των σημαιών τους, μετατρέπουν το γήπεδο σε πεδίο μάχης.
«- Παλαιότερα , πηγαίναμε στη Sarria και κάναμε ότι θέλαμε. Δεν υπήρχε καμία αντίσταση. Στη συνέχεια όμως με τη δημιουργία των Blanquiazules τα πράγματα άλλαξαν. Άρχισαν να φέρουν μαχαίρια και υπήρχε κάποιο ρίσκο για εμάς. (Συνέντευξη μέλους των Boixos, Μάρτιος 2004

Το μακελειό δεν έχει τέλος. Τον Δεκέμβρη του 1990 άλλος ένας 21χρονος οπαδός των Boixos μαχαιρώνεται σε στάση λεωφορείου και τα “αντίποινα” δεν αργούν. Ένα μήνα μετά πέντε μέλη των Boixos επιτίθενται σε δύο μέλη των Blanquiazules. Ο 16χρονος Jose Maria Arboleas τραυματίζεται σοβαρά και ο 19χρονος Frederic Rouquier δολοφονείται.

Η μακροχρόνια αντιπαλότητα της Μπάρσα και της Εσπανιόλ σε συλλογικό επίπεδο, φάνταζε πλέον σαν πταίσμα μπροστά στις αθλιότητες των φανατικών υποτιθέμενων οπαδών, των δυο ομάδων.   
El Capita

Διαβάστε στο 3ο Μέρος : Οι Sang Cule & Η Δολοφονία Του Guillem Agullo .

4 σχόλια:

SpLaNiS είπε...

Ευχαριστουμε πολυ νικο! παρα πολυ ενδιαφερον το θεμα boixos nois! Ανυπομωνω για την συνεχεια!

Nikolaos Perperidis είπε...

εγώ ευχαριστώ , για το ενδιαφέρον σας.

Γιώργος είπε...

Συγχαρητήρια και για αυτό το post Νίκο,συνέχισε έτσι!

BCreator είπε...

Συγχαρητηρια Νικο για την πολυ καλη δουλεια! Συνεχισε να μας ενημερωνεις..