Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Puto Amo Των Γηπέδων.

του Νίκου Περπερίδη

Παρακολούθησα με προσοχή την συνέντευξη τύπου του Πέπ Γκουαρντιόλα, χθες το βράδυ. Δεν ήθελα μόνο να ακούσω τι θα πει, ήθελα να τον δω, να παρατηρήσω τις εκφράσεις του προσώπου του, να προσπαθήσω να “διαβάσω” την γλώσσα του σώματος του. Κοιμήθηκα στις 4 το πρωϊ. Ξύπνησα στις 6. Πού να σε πιάσει ύπνος.. Έβγαλα λοιπόν το συμπέρασμα μου και το βράδυ λίγο πριν τις 12 θα δούμε αν είναι σωστό ή αν έπεσα έξω.

         
Ο Πέπ μου φάνηκε σίγουρος. Σίγουρος για τις επιλογές του, για την ομάδα του, για τους παίκτες του. Η φαινομενική του ηρεμία εκτιμώ ότι έκρυβε έναν θυμό , μια ίσως αγανάκτηση για την όλο και αυξανόμενη τον τελευταίο καιρό κριτική που γίνεται (και από Καταλανικά ΜΜΕ) τόσο στην ομάδα, όσο και στο πρόσωπο του. Τόσο το καλύτερο λέω εγώ!

Πέρυσι τέτοιο καιρό, η Μπάρσα επισκεπτόταν το Μπερναμπέου για να παίξει τον 1ο ημιτελικό του Champions League, λίγες μόνο μέρες μετά την απώλεια του Copa Del Rey. Οι προκλήσεις τότε του Μουρίνιο και ο απαξιωτικός τρόπος με τον οποίο είχε αναφερθεί στην Μπάρσα και τον ίδιο τον Γκουαρντιόλα, είχαν προκαλέσει μια εκπληκτική αντίδραση από πλευράς του Καταλανού τεχνικού , σε μια συνέντευξη τύπου  που έμελλε να μείνει στην ιστορία ως σχεδόν “επική”. Ακολούθησε βέβαια και η αντίδραση των παικτών, που απάντησαν παίρνοντας τη σκυτάλη από τον καθοδηγητή τους , μέσα στο γήπεδο.

Από τότε οι παρουσίες του Καράνκα στις συνεντεύξεις τύπου της Μαδρίτης αυξήθηκαν δραματικά, γιατί μπορεί ο Πέπ να είχε χαρακτηρίσει τον Μουρίνιο “αγαπημένο” στο πεδίο της επικοινωνίας και των εντυπώσεων, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι από εκείνο το βράδυ, ο Πέπ με την σχεδόν δύομισι λεπτών ομιλία του στους εκπροσώπους των ΜΜΕ, σχεδόν ευνούχησε την όποια επικοινωνιακή ικανότητα του Πορτογάλου ομολόγου του.

Όταν δε, επέστρεψε στο ξενοδοχείο όπου είχε καταλύσει η αποστολή της Μπάρσα, ο Γκουαρντιόλα είχε γνωρίσει την αποθέωση από τους παίκτες του, οι οποίοι είχαν παρακολουθήσει με κομμένη την ανάσα, μέσω τηλεόρασης, την ασπίδα προστασίας που όρθωσε ο “mister” για χάρη τους. Και του το ανταπέδωσαν με την απόδοση τους στο γήπεδο το επόμενο βράδυ.

Είμαι σχεδόν βέβαιος πως και την χθεσινή συνέντευξη τύπου του Πεπ, την παρακολούθησαν με την ίδια αγωνία όλοι οι παίκτες της Μπάρσα. Ήθελαν να ακούσουν τι θα πει ο καθοδηγητής τους. Θα τους στηρίξει για ακόμη μια φορά? θα εκδηλώσει προβληματισμό? Πως θα φερθεί στον Τύπο που έπεσε να “ξεσκίσει” τις σάρκες του Τέγιο? Τι θα πει για τον Πικέ?

Φυσικά ο Γκουαρντιόλα για ακόμη μια φορά δεν τους απογοήτευσε. Βγήκε μπροστά, τους στήριξε, εκδήλωσε την πίστη και τον θαυμασμό του στις ικανότητες τους, αλλά πάνω από όλα στον χαρακτήρα τους. Γιατί ο Πεπ γνωρίζει πολύ καλά ότι ΑΥΤΗ η ομάδα, η ΔΙΚΗ του ομάδα, είναι η PUTO AMO (δηλαδή η αγαπημένη) των γηπέδων. Και αν πρόκειται να “πεθάνει”, θα το κάνει μαζί τους και θα είναι ο πρώτος που θα πέσει, ευτυχισμένος και γαλήνιος που ηγήθηκε αυτής της απίστευτης παρέας.

Ο Πέπ έδωσε την απάντηση του, τώρα είναι η σειρά των παικτών να το κάνουν. Δεν θα είναι η πρώτη φορά. Και αν δεν τα καταφέρουν, κανένας δεν δικαιούται να τους κακίσει. Άλλωστε ότι και να γίνει, οι πιο χρυσές σελίδες του ποδοσφαίρου είναι ήδη διανθισμένες από τα κατορθώματα τους. Και αν πέσουν, θα το κάνουν συλλογικά, με πίστη μέχρι τέλους στο πλάνο και την φιλοσοφία τους και με την βεβαιότητα ότι ΣΙΓΟΥΡΑ θα ξανασηκωθούν. Γιατί αυτή η παρέα, έχει πολλά ακόμη να δώσει ότι κι αν γίνει απόψε το βράδυ στο Κάμπ Νόου.

Visca Barca i Visca Catalunya. Τρέλα και αρρώστια μου, μεγάλη μου αγάπη.
El Capita


4 σχόλια:

daskalos είπε...

Τυπικό άρθρο και ο ορισμός του EL CAPITA!VISCA ΦΙΛΕ!

Γιάννης είπε...

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά νομίζω ότι είναι ο μόνος προπονητής ever που προπονεί παίκτες που γνωρίζει από παιδιά και που τους προπονούσε ήδη από τότε. Το εάν κάποιοι δε συμφωνούν και κριτικάρουν τον τρόπο που κατέβασε την ομάδα το Σάββατο (εμού συμπεριλαμβανομένου) δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό. Θεωρώ άλλωστε ότι από κανέναν (ίσως ούτε και από τον Μουρίνιο) τέθηκε ποτέ θέμα "ανήθικης" στάσης του Γκουαρντιόλα απέναντι στους παίκτες του.
Ως πατρική, κατά πολλούς, φιγούρα ο Γκουαρντιόλα νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να υποστεί ένα είδος "οιδιπόδειου" με μια ενδεχόμενη αμφισβήτηση από τους γόνους του. Αλλά νομίζω ότι βάρυνα πολύ την συζήτηση! Τα λέμε (ίσως) το βράδυ στο Sports cafe!!!

Nikolaos Perperidis είπε...

εγώ Γιάννη μου δεν θα είμαι δυστυχώς στο Sports Cafe. Τώρα για το θέμα μην το προσωποποιείς. Προς θεού δεν είχα τέτοια πρόθεση. Όσο για τον Μουρίνιο πέρυσι έβγαλε σκάρτες και τις 2 κατακτήσεις CL που πέτυχε η Μπάρσα με τον Πεπ στο τιμόνι. Τι άλλο έπρεπε να κάνει δηλαδή?

Γιάννης είπε...

Φίλε Νίκο, δεν υπάρχει θέμα παρεξήγησης, προς Θεού. Κι όσο για το θέμα Μουρίνιο, αυτό που λέω είναι ότι τα mind games έχουν αποδέκτη τον ίδιο τον Γκουαρντιόλα και τις ικανότητες του σαν προπονητή. Ποτέ όμως δε σχολίασε (από όσο θυμάμαι τουλάχιστον) την σχέση μεταξύ προπονητή και παικτών. Το γιατί είναι άλλη ιστορία, που τέτοια ώρα δεν μπορώ να αναφερθώ σε αυτή για ευνόητους λόγους!