Η αποχώρηση
του Σεϊντού Κεϊτά από την Μπαρσελόνα και η επικείμενη απόκτησή του από την
Νταλιάν Ερμπίν της Κίνας, είναι πλέον δεδομένες. Ο διεθνής από το Μάλι, πάει
στην ασιατική χώρα για δυόμισι χρόνια έναντι 14 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως,
χωρίς φορολογική επιβάρυνση. Στην Mundo Deportivo παραχώρησε την αποχαιρετιστήρια
συνέντευξή του.
-
Γιατί φεύγεις?
Δεν τα
βρήκαμε. Όλοι ξέρουν το θέμα που υπάρχει με τους αλλοδαπούς που διαμένουν στην
Ισπανία και την φορολογία. Θα έπρεπε από το 24% να καταβάλλω 43% από την νέα
χρονιά. Και δυστυχώς η ομάδα δεν μπορούσε να κάνει τίποτα. Δεν καταφέραμε να
συμφωνήσουμε. Φεύγω όμως χωρίς καμία πίκρα ή κακή σκέψη. Εδώ έζησα 4 υπέροχα
χρόνια και απέκτησα μια δεύτερη οικογένεια. Αυτό θα είναι για μένα η Μπάρσα.
-
Γιατί άργησε τόσο ν’ αποφασίσεις για
την πρόταση που είχες από την Κίνα?
Δεν ήταν
εύκολο από την στιγμή που είμαι στην καλύτερη ομάδα του κόσμου. Τα χρήματα ποτέ
δεν ήταν το παν για μένα, αλλά πλέον είμαι 32 χρονών και έπρεπε να ζυγίσω τα
πράγματα λίγο διαφορετικά. Ήθελα να μείνω, αλλά βλέποντας αυτά που θα έχανα
αποφάσισα να δεχτώ την προσφορά της Νταλιάν Ερμπίν. Είμαι χαρούμενος που θα
μπορέσω να γνωρίσω μια εντελώς διαφορετική χώρα και μια νέα κουλτούρα.
-
Για ποιο λόγο αποφάσισες να
διαλέξεις την Κίνα και όχι κάτι άλλο?
Αν ήταν να
πάω σε άλλη ομάδα της Ευρώπης με τις ίδιες συνθήκες, δεν είχα κανέναν απολύτως
λόγο να φύγω από την Μπαρσελόνα. Σαφώς και είναι μια απόφαση με γνώμονα τα
χρήματα, αλλά το κινέζικο πρωτάθλημα δεν είναι και τόσο άσχημο και θα παλέψω να
κερδίσω και πάλι τίτλους.
-
Ο Τίτο τι σου είπε όταν μιλήσατε οι
δυο σας?
Κι εγώ και αυτός
θέλαμε να μείνω. Αλλά υπήρχε στη μέση το πρόβλημα της Εφορίας. Ο καθένας πρέπει
να προασπίσει τα συμφέροντά του και αυτό είναι το λογικό. Ο Τίτο δεν μπορούσε
να κάνει τίποτα, γιατί ήταν θέμα καθαρά της διοίκησης πλέον. Επαναλαμβάνω όμως ότι
δεν νιώθω καμία απογοήτευση, γιατί ξέρω ότι και η Μπάρσα ήθελε να με κρατήσει. Πιστεύω
πολύ στον Θεό και μάλλον αυτό ήταν το σχέδιό του για μένα.
-
Σύμπτωση ότι ήρθες και έφυγες μαζί με
τον Πεπ?
Μπορεί να
φαίνεται έτσι, αλλά δεν έχει καμία σχέση με τον Πεπ. Αυτός έφυγε κι εγώ ήθελα
να μείνω εδώ. Ξέρω ότι και ο ίδιος θα ήταν πολύ χαρούμενος αν συνέχιζα στην
Μπάρσα.
Τι σου μένει από αυτά τα 4 χρόνια?
Πάρα πολλά….
Αυτό που δεν θα ξεχάσω ποτέ, είναι η αγάπη που πήρα και από τους συμπαίκτες μου
και από τον σύλλογο εν γένει. Η βεβαιότητά μου τώρα μετά από όλα όσα ζήσαμε,
είναι ότι το σημαντικότερο ίσως κομμάτι της επιτυχίας μας βρισκόταν στο κλίμα
που υπάρχει στ’ αποδυτήρια. Η ομάδα αυτή μου έδωσε τα πάντα και θα την κουβαλάω
με πολλή αγάπη πάντα στην καρδιά μου.
-
Πώς θα ήθελες να σε θυμούνται οι
οπαδοί?
Σαν ένα
παίκτη που μολονότι δεν είναι Καταλανός, τίμησε όσο μπορούσε την φανέλα που
φόρεσε. Τουλάχιστον αυτή ήταν η δική μου πρόθεση κι επιθυμία.
-
Θα έχεις την ευκαιρία να πεις ένα
αντίο όπως το θέλεις?
Σίγουρα! Θα γυρνάω
να βλέπω και την Μπάρσα και τους φίλους μου. Μέσα από αυτήν την συνέντευξη θέλω
να πω ένα τεράστιο ευχαριστώ από την ψυχή μου σε όλους: την διοίκηση, τον Τίτο,
τον κόσμο, τους συμπαίκτες μου. Όλους, χωρίς καμία εξαίρεση. Αυτά που ζήσαμε,
είναι για μένα μια ζωή.
-
Κάποιος που θα σου λείψει σίγουρα,
είναι ο Άμπι.
Μιλάμε σχεδόν
κάθε μέρα. Μιλήσαμε και για να του πω την απόφασή μου. Μου είπε ότι όπου κι αν
είμαι δεν θα γλιτώσω από αυτόν! (γέλια)…. Με συμβούλεψε να κάνω αυτό που θεωρώ
καλύτερο και πως όλοι στην Μπάρσα με αγαπάνε όπως τους αγαπώ κι εγώ. Ο Έρικ δεν
είναι φίλος μου, είναι αδερφός μου.
-
Αλήθεια, πώς είναι αυτές τις μέρες?
Καλά.
Παλεύει με πολλή χαρά κι αισιοδοξία. Πονάω πραγματικά που δεν μπορώ να κάνω
κάτι για να τον βοηθήσω όπως θα ήθελα. Θα γίνει όμως γρήγορα καλά, δεν «μασάει»
αυτός.
-
Ο Πικέ και ο Μασεράνο, δήλωσαν ότι
είναι μεγάλη τους τιμή που σε γνώρισαν. Τι έχεις να πεις εσύ?
Ότι η τιμή και η χαρά είναι δικές μου. Ήταν ανεκτίμητα
όλα όσα μοιραστήκαμε. Τους ευχαριστώ όλους.
-
Τι θα σου λείψει περισσότερο?
Το ότι θα
μπαίνω στ’ αποδυτήρια της νέας μου ομάδας και δεν θα βλέπω τον Έρικ, τον Λίο,
τον Μάσε, τον Τίτο… Η ευλογία της Μπάρσα, είναι ο ίδιος ο τρόπος που έχει μάθει
να υπάρχει αυτή η ομάδα.
-
Το σπίτι σου στην Γκαβά θα το
κρατήσεις?
Ναι,
εννοείται! Το όνειρό μου όταν αποσυρθώ από το ποδόσφαιρο είναι να επιστρέψω και
να εγκατασταθώ στην Βαρκελώνη και να βοηθάω όσους έχουν πραγματική και ουσιαστική
ανάγκη. Η ζωή μου έδωσε πάρα πολλά και θα ήταν αγνωμοσύνη να μην μπορέσω ν’
ανταποδώσω έστω και λίγα.
-
Πόσο επηρεάστηκες από τους Κανουτέ
και Ντρογκμπά που επίσης είναι στην Κίνα?
Δεν μ’
επηρέασαν καθόλου. Με τον Κανουτέ μιλήσαμε όταν πήγα στην Κίνα, αλλά σχεδόν
καθόλου για ποδόσφαιρο.
-
Τι μήνυμα αφήνεις στον κόσμο?
Να μείνουν όπως
πάντα δίπλα στην ομάδα, γιατί η ομάδα αυτή θα συνεχίσει να κατακτά τίτλους. Μπορεί
από δω και πέρα να βλέπω την Μπάρσα από την τηλεόραση, αλλά η καρδιά μου μένει
πίσω στην Βαρκελώνη….
-
Με τον Τίτο, πώς τα βλέπεις τα
πράγματα?
Τον σέβομαι
απεριόριστα και είμαι σίγουρος ότι θ’ αποδείξει πόσο καλός προπονητής είναι. Εύχομαι
να έχει και την τύχη με το μέρος του, γιατί δυστυχώς ή ευτυχώς, στο ποδόσφαιρο όπως
και στην ζωή, λίγη τύχη ποτέ δεν βλάπτει.
ElMundoDeportivo.com
σσ.Το πρόβλημα με την εφορία, πρωτογράφτηκε στην Ελλάδα εδώ, την περασμένη Τρίτη
σσ.Το πρόβλημα με την εφορία, πρωτογράφτηκε στην Ελλάδα εδώ, την περασμένη Τρίτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου