Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Πράσινος ο πρώτος τίτλος της χρονιάς


Γιά τον εγχώριο τελικό του μπάσκετ γράφει ο Κώστας Μαρούντας

Aν καταφέρουμε να απομονώσουμε το Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός από κάθε σφετερισμό που προωθεί ο φανατισμός, η άμετρη εχθρότητα και εχθροπάθεια συνάμα, η μαζική εγχώρια καφρίλα και κάθε άλλη λογική του παραλόγου που συνοδεύει ορισμένους, θα βρεθούμε απέναντι σε ένα από τα κλασικότερα ντέρμπι του ευρωπαϊκού μπάσκετ. Και δεν χρειάζεται να ανατρέξουμε σε εκείνα τα μεγάλα παιχνίδια εποχής Ιωαννίδη κλπ. Από τότε που οι αδελφοί Αγγελόπουλοι χώνουν χρήμα, επαναφέροντας τον Ολυμπιακό στις κορυφαίες ομάδες της ηπείρου, οι αναμετρήσεις μεταξύ των δύο ομάδων παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον τόσο εντός, όσο και εκτός των συνόρων.



Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για τελικό Κυπέλλου. Γιατί πολλοί υποτιμούν το Κυπελλάκι, αλλά μόνο όποιος έχει παίξει έναν τέτοιο αγώνα, και έχει γευτεί τη χαρά των πανηγυρισμών και την πίκρα της ήττας, μπορεί να μιλήσει με πιστότητα για το πόσο σημαντικός είναι ένας τίτλος και η κατάκτηση του. Εγώ τα ακούω βερεσέ όλα τα απαξιωτικά σχόλια που συνοδεύουν τις αβάσιμες, για μένα, επικρίσεις για το Κύπελλο.

Ο Παναθηναϊκός του Ομπράντοβιτς, μετά από δύο σερί χαμένους τελικούς Κυπέλλου, επέστρεψε σε άλλη μια αγαπημένη του συνήθεια. Την κατάκτηση του τίτλου του Κυπελλούχου Ελλάδας στο μπάσκετ, που για χρόνια στο πρόσφατο παρελθόν είχε μετατρέψει σε υπόθεση ...ιδιωτική. Ο Ολυμπιακός δεν κατάφερε να τριτώσει το καλό και ας είχε την τελευταία επίθεση. Ήταν ένας αγώνας με διακυμάνσεις και ανατροπές. Οι πράσινοι ξεκίνησαν καλύτερα και πήραν διψήφια διαφορά. Οι παίκτες του Ίβκοβιτς ροκάνιζαν τη διαφορά, μέχρι που ξέφυγαν αυτοί με διψήφια στο τρίτο δεκάλεπτο. Μετά ήταν η σειρά των αντιπάλων τους να μειώσουν, αλλά και πάλι οι κόκκινοι αύξησαν τη διαφορά υπέρ τους, καταφέρνοντας αρχικά να ανταπεξέλθουν. Τελικά, ένα σερί δικών τους λαθών σε σειρά επιθέσεων, εξαιτίας μιας πιεστικής-και ολίγον τι στα όρια του φάουλ, άμυνας των πρωταθλητών Ευρώπης και Ελλάδας, τους επέτρεψε να περάσουν μπροστά όταν έπρεπε και να κρατήσουν την νίκη, με σκορ 71-70. Ο Διαμαντίδης σήκωσε την κούπα και άφησε τον φίλο του Σπανούλη στεναχωρημένο.

Ο πρώτος τίτλος βάφτηκε πράσινος. Τώρα ακολουθούν τα σπουδαιότερα, η φάση των 8 στην Ευρωλίγκα, και τα πλέι οφ της ελληνικής Α1. Με τα όσα έχουμε δει έως τώρα ο Ολυμπιακός είναι σε θέση να πάρει τον τίτλο, αφού εδώ και κάποιο καιρό αποδίδει κατά διαστήματα σα μεγάλη ομάδα. Βέβαια, εξακολουθεί να πληρώνει τα κενά διαστήματα, που τόσες φορές έχει επαναλάβει, βλ στην Τουρκία με την Εφές, στο ΣΕΦ με τον Παναθηναϊκό και αλλού. Η απειρία αυτής της ομάδας είναι κάποιες στιγμές ο μεγαλύτερος της εφιάλτης. Ευχή-κάποιες φορές, και κατάρα-κάποιες άλλες. Ο Ομπράντοβιτς πήρε άλλον έναν τίτλο στο σαρωτικό του πέρασμα από την Ελλάδα, και τώρα προετοιμάζεται για τον Μπλατ και την Μακάμπι. Όπως και ο κουμπάρος του για τον Πιανιντζιάνι και τη Σιένα. Μέχρι τα πλέι οφ, θα ξεχάσουν για λίγο τους εγχώριους αιώνιους αντιπάλους τους, για να τους θυμηθούν όταν ξαναβρεθούν αντίπαλοι, και τα δώσουν όλα για την τελική επικράτηση που θα βάψει στα χρώματα της τις τελικές εντυπώσεις για φέτος...Γιατί γενικά όλοι ξέρουμε ότι εδώ και πολλά πολλά χρόνια το πράσινο είναι το αγαπημένο τους χρώμα...

17 σχόλια:

barcelonistas1997 είπε...

ela se katalavame.... o gnwstos vazelos eisai...

barche είπε...

Ελληνικά δρώμενα στο barcelonismo; Με συγχωρείτε,λάθος...

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
X-myalismenos είπε...

Γιατί λάθος ρε παιδιά; Πρώτη φορά είναι που γράφουμε ελληνικά δρώμενα; Δηλαδή τη καφρίλα θα την αναπαράξουμε κι εδώ; Αν έχετε παρατηρήσεις επί του κειμένου καλοδεχούμενες. Και την άλλη βδομάδα μπορεί να γράψει γιά το ποδοσφαιρικό ντέρμπυ. Και ο pidrosis είναι ΑΕΚτζής. Αυτά :)

barcelonistas1997 είπε...

egw gia plaka to eipa oti enai vazelos...alla i alitheia einai oti den tha mou arese na mpw edw sto barcelonismo kai na dw olumpiakos-aek -pao kai otidipote allo exei sxesi me ton elliniko athlitismo...

Ανώνυμος είπε...

φίλοι μου δεν θα διαφωνήσω με τις επικρίσεις σας για τον ελληνικό αθλητισμό. Όμως, είναι και αυτός τμήμα της πραγματικότητας. Και ειδικά τα μπασκετικά ΠΑΟ-Ολυμπιακός, θέλουμε δε θέλουμε είναι από τα σημαντικότερα παιχνίδια του αθήματος στην Ευρώπη. Εκεί έγκειται κυρίως η αναφορά. Γιατί μπορεί σα χώρα να έχουμε τα χάλια μας, αλλά όταν ο εγχώριος αθλητισμός πετυχαίνει, έστω και μειοψηφικά, να βρίσκεται κάποιες φορές ψηλά, οφείλουμε να το αναφέρουμε. Έτσι πιστεύω εγώ.

kostas είπε...

ουτε εμενα μ αρεσει να βλεπω κανενος ειδους αρθρο που εχει να κανει με οσφπ παο αεκ κτλ εδω.υπαρχουν αλλου αυτα για οποιον ασχολειτε.

barche είπε...

Αυτό που μόνο οφείλουμε,είναι να προστατέψουμε το site απ`την άθλια αθλητική(και όχι μόνο)ελληνική πραγματικότητα. Γιατί,όπως κρίνουμε την διαιτησία στην Ισπανία και την τακτική της Μαδρίτης,έτσι κι εδώ θα κρίνουμε στημένα,ιστορίες παράγκας,Μπέος μέσα Μαρινάκης έξω,Ψωμιάδης απο ΑΕΚ μέχρι Καβάλα,συνεταιράκια της SIEMENS, Μαντζαβαλιτσάκηδες και..άλλες δημοκρατικές δυνάμεις! Θέλουμε να γίνουμε ¨Σωτηρονούτσοι¨και άλλοι¨Σακετέτοιοι¨; Διακυβεύουμε τον Barca σύνδεσμό μας γι`αυτούς; Καληνύχτα μας!!

kostas είπε...

μαζι σου barche αλλα οχι καληνυχτα μας.οχι ακομα τουλαχιστον,ελπιζω και ποτε.

X-myalismenos είπε...

Στ αλήθεια εκπλήσομαι απ αυτά που διαβάζω. Θαρρείς και χθες ανακάλυψαν κάποιοι πως η στήλη "Ψηλαφίζοντας τα δρώμενα των αγωνιστικών χώρων" ασχολείται με θέματα εκτός Μπάρσα. Απ το πρωτάθλημα Ουκρανίας, μέχρι τον ΑΠΟΕΛ και τα Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός του μπάσκετ (και ναι, αν ψάξετε, θα δείτε πως υπήρχε αντίστοιχο άρθρο και πέρυσι γιά τον περσινό τελικό). Τη λογική να μην ασχοληθούμε με άλλες παράγκες εκτός της ισπανικής δεν την καταλαβαίνω. Δηλαδή όταν γράφει ο Κώστας γιά Ιταλία, υπήρξε ένσταση επειδή εκεί έγινε το Καλσιόπολις και μιά σειρά άλλα σκάνδαλα; Δεν την καταλαβαίνω ούτε τη λογική "υπάρχουν αλλού sites γιά να τα γράψει κάποιος αυτά" Προφανώς και υπάρχουν. Οπως υπάρχουν και αλλού sites που γράφουν γιά τη Μπάρσα. Λυπάμαι που δεν βλέπω ούτε έναν απ τους επικριτές του άρθρου να μπαίνει στην ουσία του, αυτό με κάνει να καταλήξω στο συμπέρασμα πως κάποιοι το επικρίνουν χωρίς καν να το έχουν διαβάσει. Ε λοιπόν όχι φίλοι μου! Δεν πρόκειται να καταργήσουμε ούτε τη στήλη, ούτε τις αναφορές μας στον ελληνικό αΘλητισμό.Θα συνεχίσουμε να το κάνουμε όπου το θεωρούμε σκόπιμο. Οσοι δεν θέλουν, μπορούν να μη διαβάζουν καθόλου τα αντίστοιχα άρθρα. Μπορούν να μη διαβάζουν και ολόκληρο το site, αφού μάλιστα τους ενοχλούν και οι πολλές αναφορές μου στην ισπανική διαιτησία. Καθένας επιλέγει τί θέλει να διαβάζει και τί όχι. Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν χιλιάδες πηγές πληροφόρησης στο διαδίκτυο. Εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε αυτό που ήμασταν από τη πρώτη ημέρα. Δεν νομίζω να έχουμε αλλάξει καθόλου!

X-myalismenos είπε...

Και κάτι ακόμα: Αυτό με τον Barca σύνδεσμό μας δεν το κατάλαβα. Εδώ δεν είμαστε σύνδεσμος. Ενα portal είμαστε που ασχολείται κυρίως με θέματα της Μπάρσα.

kostas είπε...

νικολα οταν περυσι μιλωντας στο τσατ σου εκανα μια αναφορα περι βαζελογαυρικων θεματων μου απαντησες με εντονο κιολας υφος να σταματησω και ¨αυτα μακρια αποδω".και μου αρεσε αυτο, λεω να και κατι διαφορετικο.φετος εχει αλλαξει αυτο?
τελος παντων δικο σου ειναι το πορταλ οπως θες το κανεις εγω τη γνωμη μου λεω και σου ξαναλεω οτι με αρθρα σαν κι αυτο κινδυνευει να χασει την ταυτοτητα του
(δεν την εχει χασει ακομα).νομιζω ειναι πασιφανες το τι εννοω και πως μπορει να γινει αυτο.
ισως να εκφραζω το παραπονο μου νωρις οπως και για την διαιτητολαγνεια αλλα ετσι ειμαι γω θελωντας ισως να προλαβω εν τη γεννεση τους φαινομενα που θα καταστρεψουν την εικονα που εχω σχηματισει για αυτο το πορταλ.
απο κει και περα ειμαι ενας στους 100000 εσυ ξερεις πως θα χειριστεις ολες τις αποψεις.
υ.γ.σου ξαναλεω νικο η κριτικη μου ειναι ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΗ ειτε το πιστευεις ειτε οχι, γιατι δε με ξερεις και μπορει να σκεφτεσε διαφορα.

X-myalismenos είπε...

Κώστα θες να μου πεις πως το κείμενο του Μαρούντα αποπνέει "γαβροβαζέλικη νοοτροπία"; Δηλαδή το διάβασες και έβγαλες αυτό το συμπέρασμα; Ε λοιπόν όχι φίλε. Αλλο καφριλίκι, άλλο μπινελίκι και άλλο ψύχραιμη αναφορά σε κάτι, οτιδήποτε κι αν είναι αυτό. Λυπάμαι, αλλά αυτή τη φορά δεν μπορώ να θεωρήσω την κριτική σου καλοπροαίρετη, εκτός αν μου υποδείξεις συγκεκριμένα σημεία του κειμένου που αποπνέουν "γαβροβαζέλικη νοοτροπία"
Οσο γιά τη διαιτησία, φαντάζομαι θα βλέπεις πως αυτά που γράφουμε και από εδώ είναι ψύγματα μπροστά σε όσα συμβαίνουν κάθε αγωνιστική

Ανώνυμος είπε...

ρε συ Κώστα η αναφορά στον τελικό Κυπέλλου μπάσκετ μιας από τις πιο προηγμένες χώρες του αθλήματος στην Ευρώπη δεν είναι αναφορά σε γαυροβαζέλικα θέματα. Μη δίνουμε διαστάσεις που θέλουμε και δεν ευθυγραμμίζονται με τις προθέσεις των συντακτών, για οποιοδήποτε λόγο μας κάτσει και προτάσσουμε. Συμφωνείς ότι το ΠΑΟ-ΟΣΦΠ, είναι από τα σημαντικότερα ματς του αθλήματος αυτή την εποχή στην Ευρώπη; Αν, ναι, δεστο έτσι. Και δε φταίω εγώ αν στον τελικό πάνε οι πράσινοι και οι κόκκινοι, οι κόκκινοι και οι πράσινοι. Εξάλλου,απλή αναφορά έγινε, και λογικό να μπει η φωτό των νικητών. Αν αυτό ενοχλεί, εν δυνάμει, δεν φταίω εγώ.

Θεωρώ ότι δημιουργήθηκε θέμα εκεί που δεν υπάρχει. Εγώ το δηλώνω δημόσια ότι θα συνεχίσω να γράφω για όποιο ματς κρίνω εγώ πως είναι σημαντικό. Και ευχαριστώ το Νίκο για τη δημόσια θέση που πήρε, και για κάτι άλλο. Ξέρει αυτός...

kostas είπε...

δεν θα το συνεχισω νικο. ισως να ημουν εγω υπερβολικος.και το ελπιζω κιολας.το καλοπροαιρετη δεν χρειαζετε στο αποδειξω.
συνονοματε οκ.εγω τη γνωμη μου ειπα και θα τη λεω οσο μου δινετε αυτη η δυνατοτητα.

barche είπε...

Δηλαδή, οι Μπαρσελονίστες δεν άφησαν εφημερίδα αδιάβαστη, σχετικά με τον τελικό της Inter στο chl.Ας είναι.Barselonismo λοιπόν με ολίγη...

X-myalismenos είπε...

Επαναλαμβάνω, πως ξαφνικά ανακαλύψατε την Αμερική. Η στήλη υπάρχει εδώ σχεδόν απ τη πρώτη μέρα λειτουργίας του barcelonismo. Και θα συνεχίσει να υπάρχει γιατί φαίνεται πως παλεύει με όλες αυτές τις εγκυλωμένες νοοτροπίες που στο όνομά τους εσείς μας υποδεικνύεται πως δεν πρέπει να γράφουμε. Οσο κανείς δεν μπήκε στην ουσία του άρθρου, τόσο σιγουρεύομαι πως οι διαφωνούντες απλά τυφλώθηκαν απ τη φωτογραφία και δεν πήγαν παρακάτω. Βαρκελωνισμό με ολίγη δεν σερβίρουμε εδώ. Βαρκελωνισμό κανονικό σερβίρουμε. Αυτοί που μένουν σε τίτλους και φωτογραφίες χωρίς να μπαίνουν στην ουσία των πραγμάτων δεν μας ενδιαφέρουν ούτε ενδιαφερόμαστε να χαϊδέψουμε τα μάτια ή τ αυτιά τους