του Νίκου Περπερίδη
Με το τέλος της δικτατορίας του Φράνκο στην Ισπανία, νεαροί οπαδοί των περισσότερων αθλητικών συλλόγων στην χώρα , προσπάθησαν να δημιουργήσουν τους δικούς τους ιδεολογικούς χώρους και να αποκτήσουν μια ιδιαίτερη ταυτότητα, σε μια κοινωνία που εμφανώς βρισκόταν σε φάση αλλαγής και προσαρμογής στα νέα δεδομένα που έφερνε το δημοκρατικό πια, πολίτευμα.
Στα τέλη του 1970 το Camp Nou ήταν ένα γήπεδο όπου χιλιάδες κόσμου μαζεύονταν κάθε Κυριακή για να απολαύσει την αγαπημένη του Μπάρσα. Μια μερίδα φιλάθλων όμως, νεαρής ηλικίας στην πλειοψηφία τους, θεωρούσαν ότι η ατμόσφαιρα στο γήπεδο δεν ήταν ενθουσιώδης, τουλάχιστον στον βαθμό που κατά την γνώμη τους άρμοζε στον σύλλογο.
Έτσι το 1981, μια ομάδα 50 ανθρώπων με μπροστάρη έναν πρώην αθλητή του συλλόγου, τον Γιόσεπ Τορτόσα , ιδρύει έναν σύνδεσμο φιλάθλων της Μπάρσα που φιλοδοξεί να “βάλει φωτιά” με την παρουσία του στις κερκίδες του Camp Nou. Ο σύνδεσμος βαφτίζεται Boixos Nois (τρελά αγόρια) ένας συνδυασμός της λέξης τρελός (boig) και της γειτονιάς Can Boixeres, του μέρους από τα μέλη του συλλόγου συγκεντρώνονταν πριν και μετά τους αγώνες. Για λογότυπο επιλέγεται το αγγλικό μπουλντόγκ. Στα πρώτα του βήματα, η οργάνωση του συνδέσμου ήταν υποτυπώδης. Οι συναντήσεις των μελών περιορίζονταν μόνο στις ημέρες που διεξάγονταν οι αγώνες της Μπάρσα.
Ωστόσο οι επιρροές από κουλτούρες άλλων χωρών, δεν αργούν να κάνουν την εμφάνιση τους. Σε αυτό βοήθησε και η διεξαγωγή του Παγκοσμίου Κυπέλλου το 1982 στην Ισπανία, το οποίο αποτέλεσε μια πολύ σημαντική πηγή “έμπνευσης” και αλληλεπίδρασης για τους νεαρούς Καταλανούς, που γνωρίστηκαν και αντάλλαξαν απόψεις με Άγγλους και Ιταλούς (κυρίως) οπαδούς και έμαθαν τον τρόπο λειτουργίας τους. Πολλοί μάλιστα στη συνέχεια, πραγματοποιούν ταξίδια στην Βρετανία και την Ιταλία για να παρακολουθήσουν από κοντά την ατμόσφαιρα που δημιουργούσαν εκεί οι ντόπιοι οπαδοί.
Στο μεταξύ, στη Βαρκελώνη, η χορήγηση από την διοίκηση του συλλόγου, φθηνών εισιτηρίων στη μαθητική νεολαία, με σκοπό να προσελκύσει νέους σε ηλικία φιλάθλους στο γήπεδο, συγκυριακά ευνόησε και τους Boixos Nois, στις τάξεις των οποίων εντάσσονταν νέοι από όλα τα κοινωνικά στρώματα της πόλης με σκοπό να γεμίσουν το Camp Nou με χρώματα και ενθουσιασμό που όμοιος του, δεν θα είχε εμφανιστεί ποτέ ξανά. Το κάτω διάζωμα στη Νότια πλευρά του γηπέδου, έγινε το δεύτερο σπίτι τους.
Η αντίληψη τους σε ότι αφορούσε την υποστήριξη της ομάδας, ήταν πως : «Κάποιοι πηγαίνουν στο γήπεδο για να απολαύσουν θέαμα. Εμείς προτιμούμε να δημιουργούμε θέαμα. Πρόκειται για το πώς αντιλαμβάνεται κανείς την διασκέδαση.»
Η ανάπτυξη του συνδέσμου υπήρξε ραγδαία. Το πάθος τους για την ομάδα, καθώς και ο δεδηλωμένος Καταλανισμός τους, τους έκαναν αρχικά ιδιαίτερα συμπαθείς τόσο στις τάξεις των παικτών, όσο και στους υπόλοιπους μη οργανωμένους φιλάθλους. Τα μέλη των Boixos άρχισαν επίσης να εμπορεύονται μπλούζες, σημαίες και κασκόλ του συνδέσμου, δείγμα κι’ αυτό της οργάνωσης που άρχισαν να αποκτούν.
Ωστόσο οι Boixos Nois δεν έμελλε να γίνουν ποτέ ένας απλός σύνδεσμος υποστηρικτών της Μπάρσα. Οι πολιτικές πεποιθήσεις τους και η (τουλάχιστον στο ξεκίνημα τους) αριστερή ιδεολογία τους, τους έφερε κοντά με αντίστοιχους συνδέσμους άλλων συλλόγων, όπως οι Herri Norte Taldea της Αθλέτικ Μπιλμπάο, οι Indar Gorri της Οσασούνα, οι Pena Mujika της Ρεάλ Σοδιεδάδ και οι Brigadas Amarillas της Κάντιθ. Ταυτόχρονα οι ακροδεξιών πεποιθήσεων Ultras Sur της Ρεάλ Μαδρίτης, οι LFN της Σαραγόσα και μετέπειτα οι Brigadas Blanquiazules της Εσπανιόλ και οι Yomus της Βαλένθια, έγιναν ορκισμένοι εχθροί τους. Η ιστορία επρόκειτο να ξεφύγει πολύ σύντομα από τα αμιγώς αθλητικά πλαίσια..
El Capita
Διαβάστε στο 2ο Μέρος : Η Αρχή Της Βίας και Οι Διενέξεις Με Τους Blanquiazules.

7 σχόλια:
ευχαριστουμε νικο!
ανυπομονω να δω το δευτερο μερος! δεν ξερω τι επροκειτο να γινει, παντως να πω οτι η αρχικη τους ιδεα δεν μπορω να πω οτι δεν μου αρεσε...δεν εχω παει στο καμπ νοου αλλα πιστευω οτι θα μπορουσε να γινει πιο ζεστο το γηπεδο, φυσικα χωρις αγριοτητες και βια
Ωραίο θέμα και όπως πάντα αφορμή για επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων.Keep walking man!
Μπράβο Νίκο, φοβερή ιδέα για αφιέρωμα,έχει τεράστιο ενδιαφέρον. Περιμένω την συνέχεια πως και πως.
δωσε γνωση στο λαο νικο. :)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΝΙΚΟ ΓΙΑ ΟΤΙ ΜΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΩ ΟΛΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ....ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΠΙΑ....VISCA EL CAPITA
τα εύσημα για άλλη μια φορά στον Νίκο για άλλη μια προσπάθεια του.
σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας. Όπως λέει ο pidrosis πρόκειται απλά για μία προσπάθεια. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
Δημοσίευση σχολίου