Ο Κάρλες
Βιλαρούμπι είναι θεσμικός αντιπρόεδρος του FC Barcelona και άνθρωπος
του στενού περιβάλλοντος του Σάντρο Ροσέλ. Με αφορμή την συμπλήρωση αυτήν την
εβδομάδα, δύο χρόνων από την ανάληψη καθηκόντων για την διοίκηση Ροσέλ,
παραχώρησε συνέντευξη - ποταμό στον Φερνάντο Μπέλτς για λογαριασμό του EL9 και μίλησε για όλα τα θέματα που αφορούν στην επικαιρότητα
της Μπάρσα. Για τον Ροσέλ, τον Λαπόρτα, την σχέση του με τον Πέρεθ, τον
Μουρίνιο, τις μεταγραφές, την ισπανική ομοσπονδία και πολλά ακόμη.
Την εβδομάδα που μας πέρασε ολοκληρώθηκε
η πρώτη καλοκαιρινή μεταγραφή για την Μπάρσα. Ζόρντι Άλμπα. Ποια η γνώμη σας?
-Με αυτή την μεταγραφή νομίζω ότι στέλνουμε μήνυμα συνέπειας
και συνέχειας όσον αφορά όλα όσα ζήσαμε τα τελευταία χρόνια από αυτήν την
ομάδα. Ο κύκλος (αγωνιστικά) δεν κλείνει. Το αντίθετο. Όταν ο Γκουαρντιόλα είπε
ότι δεν θα συνεχίσει, επιλέξαμε να τον αντικαταστήσουμε με τον Τίτο Βιλανόβα,
κάνοντας ξεκάθαρο ότι επιθυμούμε την συνέχιση αυτής της προσπάθειας. Το ίδιο
ισχύει και με την επιλογή του Άλμπα. Γυρίζει στο σπίτι του και είμαι
πεπεισμένος ότι, όπως έγινε και πέρυσι με τον Σέσκ, από πολύ νωρίς θα αποδείξει
με την παρουσία του, ότι είναι σαν μην έφυγε ποτέ από την Βαρκελώνη.
Πληρώσατε όμως 14,000,000 ευρώ. Πολλά
χρήματα, συνυπολογίζοντας ότι σε έναν χρόνο έμενε ελεύθερος ή λίγα, βλέποντας
τα κατορθώματα του στο euro?
-Κανένας δεν μπορεί να μας κατηγορήσει ότι δεν εφαρμόζουμε
μια ξεκάθαρη και προσεκτική πολιτική όσον αφορά τις αγορές μας από την ημέρα
που αναλάβαμε καθήκοντα στον σύλλογο. Ειδικά συγκρινόμενοι και με τα άλλα
κορυφαία ευρωπαϊκά club.
Ο Άλμπα μπορεί να συμμετάσχει στους
ολυμπιακούς αγώνες?
-Κοιτάξτε, αθλητικά δεν με ενθουσιάζει ως ιδέα. Υποθέτω όμως
ότι έχει να κάνει και με συναισθηματικούς λόγους η επιθυμία του να βρίσκεται
στο Λονδίνο. Θα πρέπει βέβαια να δούμε και πως διαμορφώνεται το πρόγραμμα.
Υπάρχουν πράγματα στην ομοσπονδία που πραγματικά δεν τα καταλαβαίνω. Όπως το
γεγονός ότι έχει προγραμματίσει φιλικό αγώνα με το Πουέρτο Ρίκο μόλις 3 ημέρες
πριν την έναρξη του πρωταθλήματος. Δεν βγαίνει νόημα.. Το πρόγραμμα πρέπει να
καταρτίζεται με βάση τις ανάγκες των παικτών και των φιλάθλων.
Ο κύριος Ροσέλ είπε ότι δεν συμφωνεί
με την ημέρα που καθορίστηκε να ξεκινήσει το νέο πρωτάθλημα. Μπορεί να αλλάξει
κάτι?
Σας είπα, δεν υπάρχει λογική! Οι παίκτες δεν είναι μηχανές.
Στο NBA για
παράδειγμα, δίνουν ιδιαίτερη σημασία σε τέτοια θέματα. Πιστεύω ότι πρέπει να
επιμείνουμε σε αλλαγή ημερομηνιών. Σε τελική ανάλυση, είμαστε οι πιο θιγμένοι
αφού έχουμε τους περισσότερους διεθνείς από οποιαδήποτε άλλη ομάδα.
Αλήθεια, ποια είναι η σχέση σας με την
ισπανική ομοσπονδία?
-Πολύ καλή και καθωσπρέπει. Υπάρχουν βέβαια στιγμές
ασυνεννοησίας όπως σας είπα και νωρίτερα. Αδυνατούμε να αντιληφθούμε κάποιες
αποφάσεις της.
Όπως αυτή που αφορά στην συγχώρεση του
Μουρίνιο, για το περιστατικό με τον Τίτο?
- Δεν πείθομαι ότι αυτό θα συμβεί. Δεν βλέπω πως μπορεί να
“περάσει” μια τέτοια απόφαση.
Πρέπει να αλλάξουν πράγματα στην
ισπανική ομοσπονδία?
-Ναι, υπάρχει και το οικονομικό κομμάτι. Το ποδόσφαιρο είναι
αθλητισμός, αλλά υπάρχει και ο οικονομικός τομέας. Δεν είναι δυνατόν αποφάσεις που
έχουν οικονομικό αντίκτυπο να λαμβάνονται από έναν άνθρωπο. Εργαζόμαστε προς
την κατεύθυνση της αλλαγής σε αυτό το κομμάτι.
Πως είδατε το euro? Φαίνεται πως στην Μαδρίτη
“ανακάλυψαν” τους παίκτες της Μπάρσα..
-Ακούστε, υπάρχουν δύο πράγματα. Το ποδόσφαιρο και τα ΜΜΕ.
Στην 1η κατηγορία είναι ο θρίαμβος της Ισπανίας και η αξία των
παικτών της Μπάρσα. Η 2η κατηγορία είναι λίγο κωμική. Τα ΜΜΕ της
Μαδρίτης κατάλαβαν ξαφνικά ότι ο Ινιέστα είναι μοναδικός και ανακάλυψαν επίσης ότι
ο Πέπε ρίχνει κλωτσιές.. Ίσως βοήθησε σε αυτή την διαπίστωση, το χρώμα της
φανέλας που φορούσε..
Τώρα φαίνεται να προωθούν τον Κασίγιας
για την χρυσή μπάλα.
-Ο νικητής της χρυσής μπάλας δεν καθορίζεται από τον
ισπανικό τύπο, ούτε αποκλειστικά από Ισπανούς δημοσιογράφους. Είναι ένα
παγκόσμιο γεγονός, οπότε η απόφαση είναι αδιάβλητη.
Νέα χρονιά λοιπόν, με τον Τίτο Βιλανόβα
στον πάγκο..
-Μεγάλη πρόκληση. Υπάρχει αφοσίωση στην συνέχεια της
δουλειάς που γίνεται τα τελευταία χρόνια, αλλά απαιτείται και προσπάθεια για ενίσχυση
του πλάνου, με νέους στόχους. Είναι ανεκτίμητη η βεβαιότητα ότι το πλάνο θα
συνεχιστεί και θα βελτιωθεί. Ο Τίτο είναι στο DNA
της Μπάρσα και αυτό πρέπει να σημειωθεί.
Έχετε πει, πως η πρόκληση είναι να
συνεχιστεί το έργο του Γκουαρντιόλα.
-Όταν μπήκαμε στον σύλλογο είχαμε να αντιμετωπίσουμε 3
μεγάλες προκλήσεις : Η 1η ήταν η εξασφάλιση της ομαλής μετάβασης
στην μετά – Πεπ εποχή, όταν αυτή θα ερχόταν. Η 2η είναι να
διασφαλίσουμε ότι την ημέρα που θα αποχωρήσουμε θα αφήσουμε μια οικονομική
κατάσταση σαφώς καλύτερη από αυτή την οποία παραλάβαμε και η 3η και
νομίζω η μεγαλύτερη από όλες, είναι να αποκτήσει μεγαλύτερη συνοχή ο σύλλογος
σε όλα τα επίπεδα. Υπήρχαν πολλές αντιπαραθέσεις στον σύλλογο, για πάρα πολλά
χρόνια. Αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες της επίτευξης αυτών των στόχων, αλλά θα
κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας προς αυτή την κατεύθυνση. Η Μπάρσα πρέπει
να είναι ενωμένη.
Κοιτώντας πίσω, τα τελευταία 2 χρόνια,
πιστεύετε ότι έχουν γίνει λάθη?
-Σίγουρα έχουν γίνει, είμαστε όμως περήφανοι για τον τρόπο
που διαχειριστήκαμε τα πράγματα. Στον αθλητικό τομέα, εφαρμόσαμε όλες τις
απαραίτητες προϋποθέσεις για να υπάρχει επιτυχημένη συνέχεια. Ο Πεπ είχε
απόλυτη ελευθερία κινήσεων και τον τελευταίο λόγο σε κάθε κίνηση που αφορούσε
αμιγώς το αγωνιστικό κομμάτι. Σε
κοινωνικό επίπεδο ο Ζόρντι Καρμπονέρ έκανε σπουδαία δουλειά. Θεσμικά, το
ισοζύγιο είναι θετικό. Όταν αναλάβαμε, ο κόσμος ήταν διχασμένος. Ήρθαμε κοντά
του. Η Μπάρσα πρέπει να είναι δίπλα και να στηρίζει την πόλη της Βαρκελώνης και
όσους οργανισμούς την αφορούν. Όσον αφορά τα οικονομικά, ο Χαβιέ Φάους, έκανε
σπουδαία δουλειά και το χρέος μειώθηκε αισθητά.
Ήταν αυτό το πιο δύσκολο? Η μείωση
δηλαδή του χρέους?
-Ήταν εξαιρετικά δύσκολος ο συνδυασμός. Δηλαδή να μειωθεί το
χρέος και ταυτόχρονα να συνεχιστούν οι
επιτυχίες σε αγωνιστικό επίπεδο. Κάτι που νομίζω ότι έγινε σε μέγιστο βαθμό. Ο
σύλλογος συνεχίζει να πρωταγωνιστεί.
Αποτύχατε κάπου? Κάτι συγκεκριμένο θα
ήθελα να μου πείτε.
-Ναι υπάρχουν αρκετά πράγματα.. Για παράδειγμα σε επίπεδο
επικοινωνιακό, τουλάχιστον τον πρώτο καιρό ο σχεδιασμός μας σε αυτό το κομμάτι
ήταν προβληματικός. Αδυνατούσαμε να προβάλλαμε σωστά το έργο μας. Όταν κάτι
πήγαινε στραβά, δυσκολευόμασταν να πείσουμε τον κόσμο ότι ενεργούσαμε δυναμικά
για να το διορθώσουμε.
Ο Ροσέλ είναι καλός πρόεδρος?
-Πολύ καλός. Το έλεγα τότε, το λέω και τώρα. Ο Σάντρο μπορεί
να μείνει στην ιστορία ως ο πιο επιτυχημένος πρόεδρος στην ιστορία του
συλλόγου.
Θα είναι ξανά υποψήφιος για την
προεδρία?
-Το ελπίζω. Προσωπικά δεν θα αναμειγνυόμουν με τα διοικητικά
αν δεν υπήρχε ο Σάντρο και αυτό είναι ξεκάθαρο. Αν έχει την υγεία του γιατί να
μην το κάνει? Το δήλωσε άλλωστε και ο ίδιος.
Η συμφωνία με το Κατάρ είναι καλή
τελικά ή όχι?
-Ακούστε, πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι. Οικονομικά, πρόκειται
για την καλύτερη συμφωνία που έχει επιτύχει μέχρι στιγμής ποδοσφαιρικός
σύλλογος. Μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στην Καταλονία που
δραστηριοποιούνται οικονομικά στο Κατάρ. Μια χώρα με επενδύσεις σε Γερμανία και
Γαλλία, η οποία έχει περάσει από το κόσκινο των Ηνωμένων Εθνών και της UNESCO. Ποιος σύλλογος δηλαδή θα έλεγε όχι σε μια τέτοια συμφωνία?
Και οι κατηγορίες του Λαπόρτα?
-Όλα όσα κάνει, όλα όσα λέει ο Λαπόρτα, θα πρέπει να
εξετάζονται και υπό το πρίσμα της πολιτικής σκοπιμότητας και όχι μόνο σε καθαρά
αθλητικό επίπεδο. Σεβόμαστε όλες τις απόψεις, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για αυτές
ενός πρώην προέδρου, αλλά το επαναλαμβάνω: οι τοποθετήσεις του έχουν πολιτική
χροιά..
Η κοινωνική συνοχή και η ηρεμία στον
σύλλογο, στην οποία αναφερθήκατε νωρίτερα?
-Δεν είμαστε οι μοναδικοί υπεύθυνοι, ούτε έχουμε αποκλείσει
κανένα μέλος από τον σύλλογο. Δεν πρέπει να το εξετάζετε μονόπλευρα. Υπάρχει
μία αγωγή η οποία εκκρεμεί.. Δεν είναι το ιδεατό, αλλά συνυπολογίστε ότι η
απόφαση πάρθηκε από την συνέλευση των αντιπροσώπων του συλλόγου. Ήταν μια
δημοκρατική διαδικασία. Αν θα σταματήσει, αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να
αποφασιστεί πάλι από τους αντιπροσώπους. Κάναμε έναν έλεγχο, διαπιστώσαμε
κάποια πράγματα που έχρηζαν διευκρινίσεων, τα θέσαμε στα μέλη και πάρθηκε η
απόφαση. Τόσο απλά.
Γνωρίζετε πολλά χρόνια τον Φλορεντίνο
Πέρεθ. Ποια είναι η σχέση σας μαζί του?
-Ναι τον ξέρω πολλά χρόνια, γνωριζόμαστε μέσα από τις επιχειρηματικές
μας δραστηριότητες. Είναι καλό να γνωρίζεις προσωπικά ανθρώπους. Λύνονται έτσι
πιο εύκολα τυχών παρεξηγήσεις. Όσοι θεωρούν ότι η στάση του Ροσέλ απέναντι στην
Μαδρίτη, είναι παθητική εξαιτίας της δικής μου σχέσης με τον Πέρεθ, κάνουν
λάθος.
Το γεγονός ότι αφήνει το περιθώριο στον
Μουρίνιο να ενεργεί με τον τρόπο που ενεργεί, δεν σας ενοχλεί?
-Ο Μουρίνιο δεν ενεργεί με αυτόν τον τρόπο επειδή του έχει
δώσει το ελεύθερο η διοίκηση. Έχει έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα, τον είχε και
πριν πάει στην Μαδρίτη. Δεν προσαρμόζει την συμπεριφορά του, ανάλογα με το
περιβάλλον στο οποίο εργάζεται. Για ό,τι κάνει αποκλειστικός υπεύθυνος είναι ο
ίδιος. Όχι ο Πέρεθ.
EL9 Esportiu

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου