Του Francesc Aguilar - Mundo Deportivo
Το μεγαλύτερο
μέρος του κόσμου της Μπάρσα συμμερίζεται τα λεγόμενα του Μπαρτομέου, ότι δηλαδή
«σε όλους μας θα άρεσε αν μπορούσε να έρθει ο Νέιμαρ κοντά μας μετά τους Ολυμπιακούς
Αγώνες». Ο σύλλογος τα έχει βρει με τον επιθετικό της Σάντος, αν και οι
επιδόσεις του στο Λονδίνο μπορεί να περιπλέξουν τα πράγματα με την ομάδα του,
και όλα μοιάζουν να έχουν βρει τον δρόμο τους. Είναι όμως ακριβώς έτσι τα
πράγματα? Η Σάντος, δύσκολα θα τον αφήσει να φύγει ενόψει Μουντιάλ 2014. Ο Νέιμαρ,
εκτός του ότι είναι μόλις 20 ετών, έχει γίνει εδώ και καιρό μια μηχανή που
παράγει χρήμα για τους διαφημιστές και τους χορηγούς. Πρωταρχικός στόχος της Μπάρσα
είναι να τον έχει «δεμένο» μπροστά στον κίνδυνο που ονομάζεται Φλορεντίνο
Πέρεζ. Ο Σάντρο Ροσέλ, μαζί με τον Ραούλ Σανγιεχί και τον Αντρέ Κουρί που είχε
καθοριστικό ρόλο στην προσέγγιση του νεαρού άσου, έκαναν πολύ καλή δουλειά.
Μια Μπαρσελόνα
με τον Μέσι και τον Νέιμαρ στις τάξεις της, θα έσπαγε όλα τα ρεκόρ. Και επιπλέον,
ποιος δεν θα πλήρωνε για να δει μια τέτοια ομάδα? Σε επίπεδο οικονομικό και
εμπορικό, το να επενδύσεις στον Νέιμαρ αντί για τον Χάβι Μαρτίνεζ, είναι και
άκρως λογικό και προφανές. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό. Το πρόβλημα,
ανακύπτει σε καθαρά ποδοσφαιρικό επίπεδο. Αυτόματα, ο Τίτο θα βρισκόταν με μια
σπαζοκεφαλιά στα χέρια του γιατί το να έρθει ένας παίκτης με τα χαρακτηριστικά
του Βραζιλιάνου, αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, είναι κάτι που ο κόουτς
ούτε που το έχει σκεφτεί. Η έλευση του Νέιμαρ θα σήμαινε προβλήματα για τους Βίγια,
Αλέξις, Πέδρο, ακόμα και τον Σεσκ, μιας και στην επίθεση υπάρχουν μόλις δύο
ελεύθερες θέσεις στο πλευρό του Μέσι. Επίσης δεν πρέπει να λησμονούμε ότι
υπάρχει ακόμα ο Αφελάι και ότι υπάρχουν και τα πιτσιρίκια των ακαδημιών όπως οι
Κουένκα, Τεγιό και Ντεουλοφέου που σε μια τέτοια περίπτωση θα έπρεπε να φύγουν
μια ώρα αρχύτερα.
Κάτι που
ακόμα θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στα μείον, είναι ότι ο Νέιμαρ δεν έχει ακόμα
μάθει να παίζει συλλογικά και να σκέφτεται τους συμπαίκτες του πριν από τον
εαυτό του. Κάτι που είναι όρος απαράβατος για την Μπάρσα, την Μπάρσα που κληροδότησε ο Πεπ στον
Τίτο. Πάντως, φαίνεται αρχικά ότι προβλήματα συνύπαρξης με τον Μέσι δεν θα
υπάρξουν. Ο Νέιμαρ πάντα έδειχνε τον μεγαλύτερο σεβασμό και εκτίμηση για τον
Αργεντινό και μάλιστα επεδίωξε να τον γνωρίσει και προσωπικά. Μένει να δούμε
βέβαια πώς θ’ αντιμετωπίσουν τα ΜΜΕ της Βραζιλίας και της Αργεντινής μια τέτοια
συμβίωση και μάλιστα με το Μουντιάλ να πλησιάζει… Κανείς και τίποτα δεν πρέπει
να ταράξει και ν’ αναστατώσει την ηρεμία και την αρμονία των αποδυτηρίων του
Καμπ Νου. Εκεί βασιλεύει ο νόμος της αλληλεγγύης, του σεβασμού και της αλληλοεκτίμησης,
πρώτα με τον Πεπ και τώρα με τον Τίτο. Μιλάμε
για ένα περιβάλλον ερμητικά κλειστό σε στοιχεία ξένα ως προς την ιδιοσυγκρασία
και την ψυχοσύνθεσή του, όπως αποδείχτηκε εν πολλοίς και με τον Ζλάταν. Όλοι,
παίκτες, προπονητές και όσοι εργάζονται στο οποιοδήποτε πόστο, είναι ενωμένοι
σαν γροθιά. Πώς μπορεί να χωρέσει ο Νέιμαρ εκεί μέσα?

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου