Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Kαρφιά στη δόξα



Ψηλαφίζει τον συναρπαστικό τελικό του βόλεϊ στο Λονδίνο ο Κώστας Μαρούντας

Πριν από την έναρξη των δύο τελικών, σε άντρες και γυναίκες, του Ολυμπιακού τουρνουά του Λονδίνου στο βόλεϊ, υπήρχαν φαβορί. Και αν συνυπολογίσει κανείς την μέχρι εκείνη τη στιγμή διαδρομή και των δύο ομάδων κάτι τέτοιο κάθε άλλο παρά παράλογο ήταν. Στους άνδρες το φαβορί ήταν η Βραζιλία και στις γυναίκες η ομάδα των ΗΠΑ. Οι αντίπαλοι τους, η Ρωσία στον τελικό των αντρών και η Βραζιλία στον τελικό των γυναικών, κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητοι αντίπαλοι ήταν. Όμως, οι περισσότεροι, δίκαια, τις θεωρούσαν αυτές τις ομάδες ως αουτσάιντερ. Και στα πρώτα σετ αυτό επιβεβαιώθηκε. Για να δούμε ξεχωριστά τι έγινε:



Στους άνδρες, μετά το τέλος των δύο πρώτων σετ, η Βραζιλία προηγήθηκε με 2-0. Φαινόταν να δικαιώνει τα προγνωστικά και να μετατρέπει τον τελικό απέναντι στους Ρώσους σε τυπική διεκπεραίωση. Δεν ήταν, όμως, έτσι τα πράγματα. Οι Ρώσοι έμειναν ζωντανοί κατακτώντας το τρίτο σετ. Αλλά, από ότι διαφάνηκε αυτό ήταν μόνο η αρχή. Άνοιξε η όρεξη, βελτιώθηκε η ψυχολογία και η αγωνιστική εικόνα άλλαξε άρδην. Αποτέλεσμα; Κατάκτηση και των δύο επόμενων σετ, και αναρρίχηση στην κορυφή του παγκόσμιου βόλεϊ. Η Ρωσία είναι η ομάδα που πήρε το χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο. Και οι Βραζιλιάνοι έμειναν αποσβολωμένοι να προσπαθούν να καταλάβουν τι τους βρήκε κατακέφαλα. Μια επική ανατροπή είχε συντελεστεί και η Ρωσία μπορεί πια να απολαύσει τον σπουδαίο θρίαμβο της. Όποιος καταφέρνει σε τέτοιο επίπεδο και με τέτοιο αντίπαλο να επανέλθει από το 0-2, δικαιούται να υπερηφανεύεται για το κατόρθωμα του. Και το χρυσό μετάλλιο είναι η υλική πιστοποίηση που μέσα από τις φωτογραφίες που τραβήχτηκαν θα διατηρήσει μέσα στο χρόνο το σημαντικό ρωσικό επίτευγμα. Οι παίκτες του Βλαντιμίρ Αλέγκνο μπορούν τώρα να το ευχαριστηθούν με την ψυχή τους… Στο χάλκινο μετάλλιο έφτασε η Ιταλία που επικράτησε στον μικρό τελικό της Βουλγαρίας με 3-1 σετ.

Τα σετ του τελικού: 19-25, 20-25, 29-27, 25-22, 15-9

Η σύνθεση των χρυσών θριαμβευτών, που άφησαν με την επικράτηση τους στο τουρνουά του Λονδίνου το όνομα τους στην ιστορία: APALIKOV N, KHTEY T, GRANKIN S, TETYUKHIN S, SOKOLOV A, BEREZHKO Y, BUTKO A, MUSERSKIY D, ILINYKH D, MIKHAYLOV M, VOLKOV A, OBMOCHAEV A.

Στις γυναίκες, σχεδόν μια από τα ίδια. Το φαβορί, οι ΗΠΑ, προηγήθηκαν. Κατέκτησαν το πρώτο σετ δια περιπάτου μέσα σε 21 λεπτά. Και εδώ έγινε το μεγάλο comeback. Οι παίκτριες του Χοσέ Γκιμαράες, με κορυφαία την ύψους 1.86, 28χρονη Ζακελίν Καρβάλιο των 18 πόντων, αλλά και τη Φαμπιάνα να κάνει θραύση στο μπλοκ, πραγματοποίησαν μια εκπληκτική εμφάνιση, ανέτρεψαν τα δεδομένα και έφτασαν σε μια περίλαμπρη νίκη-θρίαμβο, αφήνοντας τις αμερικανίδες στο καναβάτσο. Κάτι ασυνήθιστο για αυτές, αφού είχαν μετατρέψει τη διοργάνωση σε μια υπόθεση για έναν, δηλαδή για αυτές. Έκαναν μονάχα μια ήττα, την κρίσιμη ώρα, στο πιο ακατάλληλο σημείο, στον τελικό. Και αυτό σημαίνει αργυρό μετάλλιο. Κάτι λιγότερο από τις υψηλές προσδοκίες που οι ίδιες είχαν δημιουργήσει και στους εαυτούς τους και στους φίλους της ομάδας. Τρίτη θέση και χάλκινο μετάλλιο, η Ιαπωνία που καθάρισε με 3-0 την Κορέα στον μικρό τελικό.

Tα σετ του τελικού: 11-25, 25-17, 25-20, 25-17.

Δεν υπάρχουν σχόλια: