Του Marti Perarnau
1.Ας
υποθέσουμε ότι όλη η μεσαία και η επιθετική γραμμή μιας ομάδας που βρίσκεται
στην μέση της βαθμολογίας, δεν βρίσκονται και στην καλύτερή τους μέρα. Δεν μπορεί
να οργανώσει το παιχνίδι και άρα δεν μπορεί να κάνει και ευκαιρίες. Τις περισσότερες
φορές, μια τέτοια ομάδα θα χάσει. Κάτι τέτοιο μπορεί να πάθει η Μπάρσα, αν μια
μέρα δεν παίξουν οι Τσάβι, Μέσι και Ινιέστα. Αυτό σε γενικές γραμμές συνέβηκε
χτες στην Παμπλόνα. Κανείς από τους πιο επικίνδυνους παίκτες της ομάδας δεν
έπαιζε, αν και παραδόξως μόνο ο Τσάβι έμεινε χωρίς να παίξει από την αρχή.
2.Χωρίς
λοιπόν τον Τσάβι από την αρχή, ο ρόλος του δημιουργού του παιχνιδιού, έπεφτε
θεωρητικά στις πλάτες του Σεσκ. Οι δυο τους όμως έχουν διαφορετικό στιλ παιχνιδιού. Γι’ αυτό, το
κομμάτι το συγκεκριμένο έπρεπε να το αναλάβει άλλος και όλα τα βλέμματα έπεσαν στον
Αντρές Ινιέστα. Θέλετε όμως από κούραση ή επειδή απλά δεν ήταν στην μέρα του, ο
Ινιέστα δεν μπόρεσε να είναι αυτός που έχουμε όλοι συνηθίσει να βλέπουμε. Όταν έπαιρνε
την μπάλα του έλειπε αυτό το «κάτι» παραπάνω που εξουδετερώνει τον αντίπαλο. Και τα σουτ που έκανε, δεν έβρισκαν στόχο.
3.Από την
στιγμή που ούτε ο Τσάβι έπαιζε ούτε ο Ινιέστα μπορούσε να δημιουργήσει, έπρεπε
να ξεμπλέξει ο Μέσι το κουβάρι, κάτι δύσκολο ακόμα και για τον καλύτερο παίκτη
του κόσμου όταν έχει μπροστά του δύο χαφ και τέσσερις αμυντικούς. Οι μοναδικές
λύσεις που απέμεναν στην Μπαρσελόνα ήταν οι εξτρέμ και τα μακρινά σουτ.
4.Από
τότε που ο Ράικαρντ ανέκτησε το στιλ της κατοχής της μπάλας που είχε η “Dream Team”, τα μακρινά σουτ
επιτρέπονταν σχεδόν μόνο σε έναν παίκτη του βεληνεκούς του Ροναλντίνιο. Όταν ο
Ροναλντίνιο έφυγε για την Μίλαν και ο Πεπ εξέλιξε και τελειοποίησε την
κληρονομιά του Κρόιφ, τα μακρινά εκτός περιοχής σουτ επιτρέπονταν μόνο απέναντι
σε κλειστές άμυνες και σαν κίνηση λίγο πολύ απελπισίας. Και η Οσασούνα δεν ήταν
μια τέτοια περίπτωση. Ο Μεντιλίμπαρ έμοιαζε να έχει βρει τον τρόπο να κάνει
ζημιά στην Μπαρσελόνα, μολονότι η τακτική του επί του παρόντος φαίνεται να
λειτουργεί μόνο εντός έδρας. Χωρίς να παρατάσσει ένα σωρό αμυντικούς μπροστά
από την εστία της ομάδας του, ξέρει να παίζει έξυπνα και να προσπαθεί πάντα να
αποπροσανατολίσει τον αντίπαλο.
5.Στους
εξτρέμ τώρα. Ήταν η μόνη και αληθινή λύση στα επιθετικά προβλήματα. Ο Βιλανόβα
χρησιμοποίησε τον Τεγιό στην θέση του Πέδρο από την αριστερή πλευρά, ενώ ο
Αλέξις έκανε την δουλειά του από τα δεξιά. Μπορεί οι ενέργειές του να μην ήταν επαρκώς
ακριβείς, αλλά δεν ήταν σε καμία περίπτωση κακές. Αποδείχθηκε επίσης ότι ο
Τεγιό έχει πολύ σημαντικό ρόλο στην Μπάρσα. Θυμίζει τον Πέδρο του πρώτου
καιρού, του Πέδρο που πήρε την θέση του Ανρί.
6.Μετά τα
δύο παιχνίδια κόντρα σε Σοσιεδάδ και Ρεάλ Μαδρίτης, μεγάλη εντύπωση προκάλεσε η
κακή εικόνα της ομάδας απέναντι στην Οσασούνα. Στα μείον συγκαταλέγεται η
άμυνα. Ο Τζόρντι Άλμπα, χωρίς αλίμονο να του φορτώνουμε καμία ευθύνη, δεν έχει
ακόμα προσαρμοστεί στο στιλ του παιχνιδιού και στον ρόλο του και αυτό φαίνεται.
Στο γκολ του Γιορέντε, έκανε λάθος στο μαρκάρισμα. Επιπλέον, αρκετά λάθη στην
συνεννόηση μεταξύ των Πικέ και Πουγιόλ
έδωσαν αρκετές ευκαιρίες στους αντιπάλους και ούτε και ο Μπουσκέτς δεν
μπόρεσε να βοηθήσει για να ηρεμήσουν τα πνεύματα.
7.Και
πάλι όμως, η Μπάρσα έχει αυτό που δεν έχουν οι άλλοι. Ίσως να το έχει μόνο η
Ρεάλ Μαδρίτης. Έχει αυτήν την δυνατότητα να μπορεί να βγάζει κάτι καλό ενώ όλα
δείχνουν το αντίθετο. Η βελτίωση στο δεύτερο ημίχρονο ήταν προφανής,
περισσότερο για την ανάγκη της ισοφάρισης παρά για την εικόνα του παιχνιδιού. Με
δύο κινήσεις, γύρισε το παιχνίδι εκείνος που φαινόταν σαν να μην υπήρχε: Ο Μέσι
που έστειλε δύο φορές την μπάλα στα δίχτυα. Η είσοδος του Τσάβι στο παιχνίδι,
μπορεί να έπαιξε και αυτή τον ρόλο της.
8.Με
πολλά να είναι πλέον με το μέρος της, η Μπάρσα του Τίτο άρχισε να παίρνει
μπρος. Η Οσασούνα δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που γινόταν. Όταν ο Μέσι πέτυχε
και το δεύτερο γκολ, το παιχνίδι είχε πια τελειώσει και τα λεπτά που απέμεναν
για το σφύριγμα της λήξης θα μπορούσαν να έχουν δώσει στους μπλαουγκράνα την
δυνατότητα και για τρίτο γκολ. Τα λάθη λιγόστεψαν και η ομάδα σταμάτησε να
υποφέρει και να αγωνιά. Ο Βαλντές έμοιαζε σίγουρος μπροστά από την εστία του
και αυτό έδωσε κι άλλη σιγουριά στους συμπαίκτες του. Ακόμα 3 βαθμοί λοιπόν και
η Μπάρσα πηγαίνει στο Μπερναμπέου με τον αέρα του πρωτοπόρου της βαθμολογίας. Και
με τον Τσάβι ξεκούραστο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου